تبریز - ایرنا - رییس شورای اسلامی تبریز گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه با نوشتن مطالب و موضوعات مختلف در خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و نشریات، در هدایت مردم و فرهنگ‌سازی در جامعه نقش بسزایی ایفا می‌کنند و در مسائل شهری نقش خود را برای هدایت مردم ایفا کنند.

به گزارش ایرنا، شهرام دبیری شامگاه سه‌شنبه در مراسم اختتامیه اولین رویداد رسانه‌ای «تبریزنگار» در خانه هنرمندان تبریز افزود: اصحاب رسانه و هنرمندان می‌توانند با ورود به موضوعات مهم در جامعه و مسائل شهری، نقش خود را برای هدایت مردم ایفا کنند.

وی با تاکید بر اینکه مطالب اصحاب رسانه و خبرنگاران باید بتواند تاثیر خود را در جامعه بگذارد، اظهار کرد: اثربخشی در جامعه از رسالت‌های این قشر است و فعالیت آنان باید در افکار مردم به ویژه جوانان تغییر ایجاد کند.

رییس شورای اسلامی تبریز با اشاره به همایش اربعین حسینی، گفت: این همایش هم اکنون به عنوان یک همایش مهم مذهبی در دنیا شناخته شده و برگزاری آن نشان از اتحاد و قدرت مسلمانان و شیعیان در دنیا است.

دبیری با تاکید بر اینکه همزمان با عزاداری برای امام حسین (ع) باید با اهداف قیام ایشان نیز آشنا شد، ادامه داد: امام حسین (ع) برای مقابله با ظلم و ایستادگی در برابر زورگویان و جاری کردن عدالت در جامعه قیام کرد.

وی یادآور شد: قیام امام حسین (ع) نه تنها برای مسلمانان بلکه به الگویی برای آزادیخواهان کشورهای دنیا و مذاهب مختلف تبدیل شده است و باید از آن درس گرفت و رهروان حقیقی ایشان شد.

ایجاد انگیزه در اصحاب رسانه برای تولید محتوا از اهداف برگزاری روسداد رسانه ای «تبریزنگار» است

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز نیز در این مراسم با بیان اینکه مرحله اول رویداد رسانه‌ای تبریزنگار در مردادماه امسال رونمایی شد، گفت: این رویداد در سه بخش محرم، ترافیک و اوقات فراغت برگزار شد.

امیر نصیربیگی افزود: این رویداد با هدف ایجاد انگیزه برای اصحاب رسانه برای تولید محتوا و اثر برگزار شد تا این قشر با تولید آثار در این بخش‌ها در سطح شهر اثرگذاری خود را نشان دهند.

وی با اشاره به برگزاری دومین رویداد رسانه‌ای در بخش های «شهریار و تبریز»، «شهر و مدرسه» و «دفاع مقدس، شاهدان شیدایی»، اظهار کرد: تلاش می‌شود با برگزاری چنین رویدادهایی رونق بیشتری در مجموعه های فرهنگی و هنری شهر ایجاد شود.

رویداد رسانه‌ای تبریزنگار در سه بخش «ترافیک»، «اوقات فراغت» و «محرم در تبریز» در قالب‌های خبر، گزارش، گفت و گو، یادداشت، کاریکاتور، گزارش تصویری، محتوای چندرسانه ای و اینفوگرافی برگزار شد.

در این مراسم از پوستر دومین رویداد رسانه ای تبریزنگار رونمایی و از برگزیدگان اولین رویداد تجلیل به عمل آمد.