بیرجند- ایرنا- امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان گفت: عملیات اجرایی طرح راه آهن نهبندان - بیرجند - قاین - یونسی که در دولت سیزدهم تامین اعتبار و طرح آن امروز به طور رسمی با حضور رئیس جمهور آغاز شد، دل مردم خراسان جنوبی را شاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مولوی سید احمد عبداللهی روز چهارشنبه در دیدار رئیس جمهور با اقشار مختلف مردم شهرستان درمیان افزود: خدمت‌رسانی بالاترین شأن است و از رئیس جمهور تشکر می‌کنیم که با این همه گرفتاری و کار اجرایی در بین مردم حضور یافتند.

وی خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه خاطرات شیرین خدمت‌رسانی هرگز فراموش نخواهد شد گفت: ذکر خیر شما در زمان تصدی قوه قضائیه و راه‌اندازی کارخانه سیمان باقران هنوز در یادهای مردم این منطقه هست لذا کسی که خدمت می‌کند، ماجور نزد خدا و محبوب بین مردم است.

مولوی اهل سنت شهرستان درمیان اظهار کرد: استاندار خراسان جنوبی و فرماندار شهرستان درمیان هم در خصوص حضور بین مردم موفق عمل کردند.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم ۵۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان هزینه شده است گفت: همه روستاهای این شهرستان برق‌رسانی و گازرسانی شده‌اند و در عرصه بهداشت هم تحولات زیادی رخ داده است.

مولوی عبداللهی اظهار کرد: از نهضت ملی مسکن هم استقبال خوبی شده است و جهاد آبرسانی هم ادامه دارد در ساخت و تجهیز مدارس، ساخت مسکن برای معلولان، بیابان زدایی و خدمت به معلولان هم اقدامات مختلفی انجام شده است.

وی ادامه داد: در زمینه تامین اعتبار آسفالت راه‌های روستایی و رفع نقاط حادثه‌خیز، باند دوم محور اسدیه بیرجند، اعتبار تکمیل طرح‌های آبرسانی، برقراری سهمیه سوخت مرزنشینان نیازمند اقدامات و اعتبارات بیشتری است.

وی گفت: برای تهیه دستگاه سی، تی اسکن شهرستان اعتبار لازم است و مرکز شهرستان هم پمپ گاز سی.ان.جی نیاز دارد.

مولوی اهل سنت شهرستان درمیان گفت: کارخانه قند قهستان حدود هشت سال تعطیل و نیازمند اقدامات لازم است و نیز بازگشایی مرز میل ۷۳ نیز در ایجاد اشتغال کمک می‌کند.

وی افزود: تاکید شود از بومی‌ها و همچنین از شایستگان اهل سنت در پست‌های مدیریتی بیشتر استفاده شود.

مولوی عبداللهی اظهار کرد: از نظر فقهی، اهل سنت در گرفتن تسهیلات مشکل دارند تدبیری اندیشیده شود تا از وام بتوانند استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه منتظر خبرهای خوش معیشتی هستیم گفت: در این شهرستان دو چیز داریم که بر خلاف نظر دشمن است، وحدت و امنیت در درمیان مثال زدنی است.

وی با بیان اینکه اهل بیت پیامبر اسلام (ص) جزو مشترکات و محبت اهل بیت جزو ایمان ما است افزود: دشمنانی که حربه اختلاف را برگزیده و می‌خواهند بین مسلمان اختلاف ایجاد کنند موفق نمی‌شوند و آرزوی خود را به گور خواهند برد.

امروز چهارشنبه عملیات اجرایی طرح راه آهن نهبندان - بیرجند - قاین - یونسی که در دولت سیزدهم تامین اعتبار شده است با حضور رئیس جمهور به طور رسمی آغاز شد تا طرح راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد در حوزه جغرافیایی خراسان جنوبی پس از سال‌ها انتظار مردم به مرحله اجرا برسد.

آیت الله رئیسی صبح امروز در پیاده روی دلدادگان و جاماندگان اربعین حسینی که از میدان آزادی بیرجند تا آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) برگزار شد نیز شرکت و در جمع عزاداران سخنرانی کرد.

سفر به شهرستان فردوس و دیدار مردمی در مصلی فردوس از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری است.

نشست با نخبگان و ائمه جمعه، علما و طلاب در بیرجند از برنامه‌های پایانی سفر یک روزه آیت الله رئیسی به خراسان جنوبی است.