گرگان - ایرنا - نخستین روز از هفته پنجم کورس تابستانه - پاییزه اسب‌دوانی شهرستان آق‌قلا در مجموعه سوارکاری این شهرستان در شمال استان گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در رقابت‌های امروز (پنجشنبه) که در ۶ دور برگزار شد، ۴۸ راس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در مسافت‌های هزار و نیز هزار و ۲۰۰ متر به رقابت پرداختند.

براساس این گزارش در پایان هر دور رقابت‌های امروز نتایج زیر به ثبت رسید:

در دور اول اسب‌های بیشتر از سه سال با نژاد تروبرد کلاس هفت به مسافت هزار متر با هم رقابت کردند که در پایان اسب استرانگ بوی زودتر از خط پایان گذشت و اول شد همچنین اسب‌های لیدی جی و سفیرا به ترتیب دوم و سوم شدند.

چابکسواران اسب‌های اول تا سوم این دور به ترتیب یونس اورکلی، رامین قهرمانی و کیوان قلرعطا بودند.

اسب‌های دوساله با دوخون که مبتدی و نبرده بودند در دور دوم به مسافت هزار متر با باز شدن درب‌های دپار، رقابت خود را آغاز کردند که باز هم یونس اورکلی این بار با اسب سلیشکا زودتر از بقیه از خط پایان عبور کرد و اول شد. اسب‌های فوکوزاوا و آریا مهر با چابکسواری جواد آچاک و بنیامین جرجانی به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند.

دور سوم رقابت‌های امروز باز هم به مسافت هزار متر، ویژه اسب‌های دوساله از نژاد ترکمن که پیشتر ۲ تا ۶ امتیاز داشتند، برگزار شد که بنیامین جرجانی، بهرام بینایی و سهراب دهش به ترتیب اسب‌های بال مایه، گل سقر و آرکام باسط را زودتر از بقیه از خط پایان عبور دادند و اول تا سوم شدند.

دور چهارم رقابت‌ها نیز در مسافت هزار متر برای اسب‌های بیشتر از سه سال که نژاد آنها ترکمن بوده و کلاس هفت بودند، در نظر گرفته شد که اسب‌های نوروز یاسین با چابکسواری کیوان قلرعطا، دایان وحیدی با چابکسواری آرمین آق‌آتابای و کنتاکی ۲ با چابکسواری عارف قانقرمه به ترتیب اول تا سوم شدند.

آخرین دور (دور پنجم) مسافت هزار متر رقابت‌های امروز را اسب‌های کلاس هفت که نژاد آنها دوخون بود و بیشتر از سه سال سن داشتند، برگزار کردند که در این دور عبدالحلیم قبادی، مبین کم و رامین قهرمانی به ترتیب اسب‌های مادر، شهاب‌خان و تندناز را اول تا سوم کردند.

ششمین و آخرین دور رقابت‌های امروز ویژه اسب‌های بیشتر از سه سال کلاس هفت از نژاد تروبد در مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد که عبدالحلیم قبادی با اسب بست‌سیتی، آرمین آق‌آتابای با اسب پرنسس شاه‌فارهه و بهرام بینایی با اسب روتی تاپ، اول تا سوم شدند.

در پایان رقابت‌های امروز اسب دوانی آق‌قلا در مجموع چهار میلیارد و ۳۵۶ میلیون ریال جوایز نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم هر دور اهدا شد.

روز دوم مسابقات اسب دوانی آق‌قلا فردا - جمعه ۱۷ شهریور - با شرکت ۶۸ راس اسب از ساعت ۱۴ در ۶ دور و در مسافت هزار و هزار و ۲۰۰ متر در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.