قزوین - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان وارد فرآیند احراز مدارک داوطلبان شده است.

عباس کاظمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب افزود: فرآیند احراز به بررسی مدارک بارگزاری شده از سوی داوطلبان قزوین توسط مراجع ۶ گانه شامل ثبت احوال، فراجا، دادستانی، وزارت خارجه، سازمان امور استخدامی و نهادهای بخش آموزش از جمله وزارت علوم، بهداشت، دانشگاه آزاد و مرکز مدیریت حوزه های علمیه می‌پردازد.

وی اضافه کرد: فرآیند احراز مدارک داوطلبان تا ۲۶ شهریور ماه جاری ادامه دارد و پس از آن ثبت نام قطعی داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انجام شده و نتیجه نیز به داوطلبان اعلام خواهد شد.

کاظمی با بیان اینکه ۷۲۳ داوطلب در استان قزوین برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده‌اند، یادآور شد: تعداد ثبت نام کنندگان نسبت به ادوار قبلی انتخابات سه برابر شده که این مساله نوید برگزاری یک انتخابات پرشور را می‌دهد.

این مسوول سیاسی و امنیتی خاطرنشان کرد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته در خصوص تعداد داوطلبان برای انتخابات مجلس در کشور، استان قزوین به لحاظ تعداد ثبت نام کنندگان در رتبه ششم کشوری قرار دارد.

به گفته کاظمی، ۱۸ درصد ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس قزوین را بانوان به خود اختصاص داده‌اند که این تعداد داوطلب بیانگر حجم بالای حضور این قشر از جامعه برای راه یافتن به خانه ملت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین اضافه کرد: با توجه به حضور گرایش‌های مختلف سیاسی در انتخابات سال جاری، انتظار می‌رود یک شور انتخاباتی بالا با حضور پرشور اقشار مردم در صحنه انتخابات پیش رو را شاهد باشیم.