تهران - ایرنا - رئیس سازمان ملی مهاجرت با تشکر از عوامل و موکب‌داران اربعین حسینی و بررسی مشکلات و مسائل آنها، اعلام کرد: سال آینده موکب‌داران اربعین اتباع خارجی در داخل و خارج از کشور در راستای ساماندهی مطلوب و بهینه ساماندهی خواهند شد.

به گزارش ایرنا، «عبدالله مبینی» معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور، در حاشیه راهپیمایی اربعین حسینی از مواکب مهاجرین و اتباع خارجی مقیم ایران در شهرهای نجف و کربلا بازدید کرد.

وی در این بازدید، ضمن تشکر از خدمات شایسته و ارزشمند موکب‌داران به زائران اربعین اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین گامی در جهت زمینه‌سازی ظهور و تشکیل امت واحده اسلامی و خدمت به زوار حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) از بهترین اعمال در راستای تقرب به خداوند و اهل بیت عصمت و طهارت است.

رئیس سازمان ملی مهاجرت با تأکید بر اهمیت امت واحده جهانی و لزوم خدمت‌رسانی شایسته به زائران عتبات عالیات، به بررسی مشکلات و مسائل آنها پرداخت و اعلام کرد: سال آینده موکب‌داران اربعین اتباع خارجی در داخل و خارج از کشور در راستای خدمت‌رسانی مطلوب و بهینه ساماندهی خواهند شد.

در جریان این بازدید، موکب‌داران و جمعی از زائران کشورهای خارجی مقیم ایران و همچنین زائران اتباع خارجی که خاک ایران را برای شرکت در گردهمایی جهانی اربعین حسینی (اتباع غیر مقیم) انتخاب کرده‌اند، مشکلات و درخواست‌هایشان را جهت هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این رخداد عظیم در سال‌های آتی با رئیس سازمان ملی مهاجرت در میان گذاشتند و مبینی به سؤالات و ابهامات آنها درباره مسائل مختلف از جمعه موضوع ساماندهی مطلوب در راستای حکمرانی نوین و هوشمند به اتباع و مهاجرین پاسخ داد.

در پایان این بازدید، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ملی مهاجرت برای تجلیل از موکب‌داران اربعین، به رسم یادبود به تعدادی از آنها هدایایی فرهنگی اهدا کرد.