بروجرد - ایرنا - امام جمعه بروجرد گفت: مردم در اربعین امسال حضوری راسخ و مصمم تر از هر سال داشتند بطوریکه برنامه های برگزار شده با شرکت اقشار مختلف پرشور تر از گذشته بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «سید علی حسینی» روز جمعه در جمع نمازگزاران این هفته بروجرد افزود: دشمن با اهانت به قرآن و اهل بیت(ع)، سعی در دلسرد کردن مردم داشت اما اقشار مختلف جامعه پرشور تر از همیشه در اربعین امسال شرکت کردند.

وی اظهار داشت: برخلاف تصور دشمنان، هر چقدر اهانت به مقدسات از سوی آنها بیشتر شود مردم در اعتقادات خود راسخ تر و با اراده تر عمل می کنند که مصداق بارز آن حضور پرشور مردم با وجود گرمای هوا در راهپیمایی و تجمعات اربعین امسال بود.

امام جمعه بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز قیام خونین ۱۷ شهریور سال ۵۷ تصریح کرد: خون های پاک ریخته شده در این روز، پایه های رژیم طاغوت را لرزاند و مردم را در مبارزه با آن رژیم جنایتکار مصمم تر کرد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به سالروز حادثه ۱۱ سپتامبر و حمله به برج های ۲ قلوی نیویورک گفت: آن روز حتی یک صهیونیست در محل کار حاضر نشد که این مهم نشان دهنده توطئه آمریکا و بهانه ای برای تغییر نقشه خاورمیانه بود که نه تنها محقق نشد بلکه جبهه مقاومت توسعه پیدا کرد و انقلاب اسلامی به سایر نقاط دنیا گسترش یافت.

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه استقرار گروه‌های منحرف در شرق سوریه از دیگر توطئه های آمریکا است گفت: آمریکا قصد دارد مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین تحویل بدهد که یک فاجعه انسانی است زیرا اثر انتشار غبار آن در هوا بر روی انسان و هر موجود زنده ای بسیار مخرب و مجموعه این جنایات نشان دهنده این است که آمریکا فقط به منافع نامشروع خود اهمیت می دهد.

حجت الاسلام حسینی همچنین با اشاره به اثرگذاری برگزاری نماز جماعت در پارک های شهر اضافه کرد: برخی رسانه های بیگانه از این اقدام ناخشنود هستند و حرف های تحریف شده از قول ما عنوان می کنند که مردم به مسجد نمی آیند در حالیکه مردم عاشق نماز و انقلاب هستند و جمعیت فراوان نماز عید فطر، روز قدس، حضور پرشور در راهپیمایی ۱۳ آبان و جشن های بزرگ همانند عید غدیر همگی نشان دهنده عشق، علاقه و حضور مردم است.