گناباد-ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد گفت: این شهرستان طی ۱۰ روز گذشته میزبان هزار و ۲۰۰ زائر پیاده و دوچرخه سوار امام رضا (ع) بوده است.

حجت الاسلام حسن تقوی مِند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۱۳ کاروان، زائران پیاده و ۲ کاروان، دوچرخه سوار بودند که از استانهای جنوبی از جمله خراسان جنوبی برای زیارت بارگاه منور امام رضا (ع) به مشهد عزیمت کردند.

وی اظهار کرد: شهرستان گناباد با توجه به قرارداشتن در جنوبی ترین نقطه خراسان رضوی و نقطه ورودی این استان از استانهای جنوبی و مرکزی همه ساله میزبان جمع کثیری از کاروانهای دوچرخه سوار و زائران پیاده حرم مطهر امام رضا (ع) در دهه آخر صفر است.

او خدمات اداره اوقاف و امور خیریه گناباد به کاروانهای زائران را شامل اجرای طرح "قدمهای آسمانی تا امام مهربانی" در بقاع متبرکه، اقامه نماز جماعت، سخنرانی کوتاه و عزاداری در مناسبت ها دانست.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد گفت: چهار پایگاه میقات الرضا (ع) به نام های مرقد علامه بهلول گنابادی، سید محمد عابد (ع) کاخک، احمد بن موسی الکاظم (ع) بیمرغ و مجتمع ثارالله عمرانی برای اسکان و پذیرایی زائران پیاده حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در نظر گرفته شده است.

تقوی افزود: در پایگاههای فوق خدماتی از قبیل اقامه نماز جماعت، سخنرانی، پذیرایی در سه وعده غذا، چای، شربت، آبجوش صلواتی، اسکان و خدمات هلال احمر به زائران ارایه می شود.

وی ادامه داد: هشت هزار و ۷۰۰ پرس غذای گرم با حمایت و همت خیران طی همین مدت تامین و بین زائران توزیع شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد گفت: علاوه بر این میزان، ۱۱ کاروان زائران پیاده از شهرستانهای خواف و رشتخوار در اربعین حسینی به بقعه احمد بن موسی الکاظم (ع) در روستای بیمرغ گناباد مشرف شدند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.