به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اسماعیلی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، افزود: یک مشکل دیگر استان در موضوع تامین نیرو این است که در بحث انتقالی نیروها زنجان زیاد مورد توجه نیست بر همین اساس نیروهای خروجی از استان بیشتر از ورودی است.
اسماعیلی در ارتباط با وجود چند مدرسه مختلط در مقطع متوسطه استان نیز گفت: بنا داریم این مشکل حل شود، چون دانشآموزان دختر با این موضوع مشکل دارند.
اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه مدرسه در چشمانداز سند تحول بنیادین به عنوان کانون اصلی تربیت معرفی شده است، اظهار کرد: مدرسه در چارچوب فلسفه و رهنامههای نظام تربیت رسمی و عمومی کشور دارای ویژگیهایی مانند نقطه اتکای دولت و ملت در رشد و تعالی کشور، کانون تربیتی محله، برخوردار از قدرت برنامهریزی و تصمیمگیری در حوزههای عملیاتی و دارای پیوند موثر با موضوعات و مسائل جامعه است.
وی به دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه مدارس اشاره کرد و گفت: اجرای فرایند انتخاب و انتصاب مدیران، انجام فرایند مربوط به مصاحبه پذیرفته شدگان آزمون استخدامی دورههای ابتدایی و متوسطه، ساماندهی نیروی انسانی و انجام فرایند نقل و انتقالات داخل و خارج استان، نظارت بر ثبتنام دانشآموزان، پیگیری و اجرای فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم، توزیع کتب درسی دانشآموزان و اجرای طرح شهید عجمیان از دیگر اقدامات انجام شده در استان است.