ارومیه - ایرنا - کاپیتان خویی تیم ملی شمشیربازی و پرچمدار کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: مسابقات مهمی پیش رو دارم و به حواشی فکر نمی‌کنم و هدفم افتخارآفرینی است.

علی پاکدامن که در چند وقت اخیر با درخشش در مسابقات مختلف نامش دوباره بر سر زبان‌ها افتاده، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمرینات خود را به‌طور منظم انجام می‌دهم و تلاش و هدفم افتخارآفرینی برای کشورم و استان آذربایجان‌غربی است.

وی اضافه کرد: رقیبان من هم در حال تمرین هستند و وقت پرداختن به مشکلات و حواشی ندارم و به دلیل حضور در مسابقات مهم پیش رو، در حال آماده سازی و تمرین هستم.

کاپیتان تیم ملی شمشیربازی ادامه داد: باید از مسوولان کشوری و استانی به ویژه مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی به عنوان تنها حامی خودم و همچنین از رییس هیات شمشیربازی استان تشکر کنم که مرا حمایت می‌کنند.

پاکدامن اظهار کرد: انتظار دارم همه مسوولان استانی و شهری این استان بعد از کسب مدال‌های جهانی و آسیایی و کسب رتبه اول آسیایی و سهمیه المپیک نیز حمایت داشته باشند؛ بی شک این حمایت‌ها می‌تواند در افتخارآفرینی و کسب مدال‌های رنگارنگ تاثیر زیادی داشته باشد و نام کشورمان و استان آذربایجان‌غربی طنین انداز خواهدشد.

علی پاکدامن پرچمدار کاروان ورزشی اعزامی ایران به بازی های آسیایی هانگژو است.

این ورزشکار با اخلاق، اهل شهرستان خوی در شمال آذربایجان غربی است و بارها تاکید کرده که با نام این استان در مسابقات حضور می یابد هرچند برخی ها در تلاش هستند تا این بازیکن بسیار خوب و قهرمان آسیا از این استان در مسابقات مختلف شرکت نکند.

پاکدامن خرداد امسال، پس از ۲۲ سال توانست ایران را صاحب مدال طلای انفرادی آسیا در رشته شمشیربازی کند و برای اولین بار بالاتر از شمشیربازان کره جنوبی قرار گیرد.

آخرین نشان طلای ایران را پیمان فخری (مربی پاکدامن) سال ۲۰۰۱ به دست آورده بود.