اصفهان–ایرنا- رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با تماس با یک شهروند به بهانه برنده شدنش در یک مسابقه رادیویی اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب او کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی روز شنبه گفت: در پی شکایت شهروندی اصفهانی مبنی بر اینکه با تماس شخصی ناشناس مبنی بر برنده شدنش در یک مسابقه رادیویی، ۴۰۰ میلیون ریال از حساب او برداشت شده است، این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در پی تماس شخص ناشناس با مالباخته و اعلام برنده شدن او در یک مسابقه رادیویی و درخواست نصب یک برنامه از طریق لینک ارسالی، فرد کلاهبردار اقدام به برداشت کُل موجودی حساب مالباخته معادل ۴۰۰ میلیون ریال کرده بود.

رئیس پلیس فتا اصفهان خاطرنشان کرد: کلاهبرداران با تبلیغ اپلیکیشن‌ها(برنامه‌های) جعلی، افراد را ترغیب به ذخیره‌سازی برنامه‌های خود در گوشی همراه کرده و ‌مبالغی را مطالبه و کاربران را به درگاه‌های جعلی هدایت می‌کنند که این موضوع در نهایت موجب برداشت‌ غیرمجاز از حساب شهروندان می‌شود.

کلاهبرداری هفت میلیارد ریالی از فروشندگان کالا در سایت دیوار

فرمانده انتظامی شهرستان بُرخوار از دستگیری فردی که با ارائه چک‌ فاقد موجودی از فروشندگان کالا در سایت "دیوار" بیش از ۷۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ نعمت خلیلی افزود: در پی مراجعه یک شهروند به پلیس فتا شهرستان بُرخوار و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر کلاهبرداری فردی ناشناس از او، این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی گفت: مالباخته دستگاه برقی خود را برای فروش در سایت دیوار ارائه کرده بود که فردی با او تماس گرفته و پس از توافق بر سر قیمت با ارائه یک فقره چک، کالا را تحویل گرفته و گریخته بود اما حساب او موجودی نداشت و به تماس‌های خریدار نیز پاسخ نمی‌داد.

فرمانده انتظامی شهرستان بُرخوار ادامه داد: با انجام اقدامات پلیسی، متهم شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ خلیلی با بیان اینکه متهم با این روش توانسته بود هفت میلیارد و ۱۴۵ میلیون ریال از شهروندان کلاهبرداری کند، گفت: متهم برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

توقیف خودروی ۶۰ میلیاردی قاچاق در اصفهان

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف یک دستگاه خودروی "پرادو" قاچاق به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در عملیات ماموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی خبر داد .

سردار محمدرضا هاشمی‌فر افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان حین سرکشی به پارکینگ‌های سطح شهر اصفهان به وجود یک دستگاه خودروی پرادو پارک شده در این مکان مشکوک شدند و موضوع را پیگیری کردند.

وی اظهار داشت: پس از استعلام صورت گرفته از پلیس راهنمایی و رانندگی مشخص شد خودروی یاد شده فاقد اصالت بوده و قاچاق است.

فرمانده انتظامی اصفهان گفت: پس از تایید قاچاق بودن خودرو، ماموران ضمن توقیف آن، مالک خودرو را نیز دستگیر کردند که این‌ موضوع برای رسیدگی قانونی به مرجع قضائی ارجاع داده شد.