تهران- ایرنا- بازیکنان تیم امید برزیل که برای انجام یک بازی تدارکاتی با تیم امید مغرب به این کشور سفر کرده بودند، در جریان زلزله مرگبار مغرب لحظات دلهره‌آوری را تجربه کردند.

به گزارش عصر شنبه ایرنا، زلزله مرگبار شامگاه جمعه در مراکش با قدرت هفت ریشتر یکی از بی‌سابقه‌ترین زلزله‌های یک قرن اخیر در این کشور بود که آسیب زیادی را به این کشور آفریقایی وارد کرد و تاکنون بیش از یک‌هزار و ۳۷ نفر را به کام مرگ کشانده است.

زلزله مرگبار مغرب علاوه بر اینکه سبب لغو دیدار تیم ملی مراکش و لیبریا در انتخابی جام ملت‌های آفریقا شد، تیم زیر ۲۳ سال برزیل هم که در مغرب حضور دارد را دچار دلهره کرد.

بازیکنان تیم زیر ۲۳ سال برزیل که پنجشنبه‌شب در جریان یک بازی تدارکاتی برابر تیم امید مغرب یک بر صفر شکست خوردند، با توجه به حضور در این کشور، زلزله را احساس کردند و لحظات رعب‌‎آوری را پشت سر گذاشتند.

هتل محل اقامت تیم زیر ۲۳ سال برزیل در شهر فاس و دور از کانون زمین‌لرزه قرار داشت و در نتیجه این زلزله عواقب جدی برای آنها نداشت. با این حال بازیکنان و اعضای این تیم پس از لرزه‌های محسوس مجبور شدند تا اتاق‌های خود را ترک کرده و به محوطه استخر پناه ببرند و ساعتی پس از زلزله به اتاق‌هایشان برگردند.

کنفدراسیون فوتبال برزیل (CBF) با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید امنیت این تیم، اعلام کرد که تیم زیر ۲۳ سال این کشور در محل امنی قرار دارد.

سانتوس بازیکن برزیلی چلسی که به صورت قرضی در ناتینگهام فارست حضور دارد، روکه مهاجم آینده بارسلونا، ژائو گومز از وولوز و ژائو پدرو از برایتون از جمله بازیکنان مطرحی هستند که همراه تیم زیر ۲۳ سال در مغرب حضور دارند.