تهران-ایرنا- کمیته اقدام مشترک فلسطین در لبنان، شنبه شب از دستیابی به توافق آتش‌بس میان طرف‌های درگیر در اردوگاه عین‌الحلوه در صیدا در جنوب لبنان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، این کمیته اعلام کرد که این توافق پس از برگزاری جلسات جداگانه ای با جنبش فتح و نیروهای امنیت ملی از یک سو و نیروهای اسلام‌گرا از سوی دیگر انجام شده است.

این کمیته تصریح کرد که هیأت اعزامی به اردوگاه عین‌الحلوه به دو دسته تقسیم شده و یک دسته در منطقه برکسات جلسه گسترده‌ای را با جنبش فتح و فرماندهان نیروهای امنیت ملی برگزار کرده و دسته دیگرِ نیز در مقر شبه نظامیان «عصبه الانصار» با نیروهای اسلام‌گرا جلسه داشته است.

کمیته اقدام مشترک فلسطین در لبنان تاکید کرد که دو طرف برای تثبیت توافق آتش‌بس و جلوگیری از نقض آن در تماس هستند.

توافق آتش‌بس در عین الحلوه درحالی برقرار شده که رادیو صدای قدس عصر شنبه اعلام کرد که درگیری‌ها در این اردوگاه تاکنون چهار کشته برجای گذاشته است.
برپایه این گزارش، این درگیری‌ها تا آن لحظه ۲۵ مجروح به همراه داشت.

توافق آتش‌بس در اردوگاه عین‌الحلوه ساعاتی پیش از آن برقرار می‌شود که فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرده بود در تلاش است تا اقدامات لازم را انجام دهد و ارتباطات لازم را برای توقف این درگیری‌ها که جان شهروندان بی‌گناه را به خطر می‌اندازد، برقرار کند.

فرماندهی ارتش لبنان از همه طرف‌های درگیر در اردوگاه خواسته بود برای حفاظت از اهالی و مناطق اطراف آتش بس برقرار کنند.

منابع خبری امروز (شنبه) از آغاز دوباره درگیری ها در اردوگاه آوارگان فلسطینی «عین الحلوه» در جنوب لبنان خبر دادند.

این درگیری‌ها میان گروه‌های داخل این اردوگاه روی داده بود.
تاکنون چندین بار گفت‌وگو و میانجیگری بین این گروه‌ها برای حل و فصل اختلافات و پایان دادن به درگیری‌ها انجام شده، اما پس از برقراری آرامشی شکننده، آنها بار دیگر با یکدیگر درگیر شده‌اند.

پنجشنبه شب نیز منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در این اردوگاه خبر داده بودند.

این اردوگاه اواسط مردادماه گذشته نیز شاهد درگیری بود که در نتیجه آن ۱۴ تن جان خود را از دست دادند و بیش از ۶۰ نفر زخمی شدند و هزاران پناهجوی فلسطینی نیز مجبور به گریختن از معرکه و ترک خانه و کاشانه خود شدند.