بوشهر-ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: با پرداخت ۸۲۰ میلیارد ریال از مطالبات این اداره کل به مراکز تشخیصی درمانی، اکنون مطالبات مراکز تشخیصی درمانی دولتی دانشگاهی تا خردادماه و مراکز تشخیصی درمانی تا تیرماه امسال پرداخت شده و در سال گذشته نیز در مجموع سه‌هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال به مراکز یاد شده پرداخت شد.

داراب بارگاهی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در استان بوشهر اکنون ۵۴۷ مرکز تشخیصی درمانی با اداره کل بیمه سلامت استان قرارداد دارند که در راستای توسعه خدمات بیمه‌ای به هم‌استانی‌ها از سایر مراکز نیز برای انعقاد قرارداد دعوت بعمل می آید.

وی اضافه کرد: در جهت گسترش خدمات الکترونیک و به منظور تسهیل انعقاد قرارداد با پزشکان و مؤسسات متقاضی همکاری با سازمان بیمه سلامت و به منظور تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از تردد فیزیکی پزشکان و موسسات مراکز سلامت استان بوشهر، فرآیند عقد و تمدید قرارداد سامانه هوشمند غیر حضوری راه اندازی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر تصریح کرد: مراکز درمانی و پزشکان استان بوشهر با مراجعه به سامانه eservices.ihio.gov.ir/psc اقدام به ثبت‌نام و دریافت نام کاربری و گذر واژه کرده و پس از بارگذاری مستندات قانونی، درخواست عقد و یا تمدید قرار داد می‌کنند.

بارگاهی عنوان کرد: در راستای کاهش پرداخت از جیب مردم، طبق تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ همه مراکز سلامت اعم از مطب پزشکان استان بوشهر ملزم به عقد قرار داد با بیمه‌های پایه شدند.

ارز ترجیحی دارو توسط سازمان بیمه سلامت پرداخت می شود

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: به منظور افزایش پوشش بیمه‌ای دارو و پرداخت یارانه سلامت و همچنین در راستای کاهش پرداختی از جیب مردم برای داروهایی که پیش از این تحت شمول حمایت های بیمه‌ای نبودند، پوشش بیمه‌ای برقرار شده است.

بارگاهی افزود: با اجرای طرح دارویار، ارز اختصاص داده شده به جای پرداخت به شرکت‌های دارویی در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر قرار داده شد تا به مصرف‌کننده نهایی تعلق گیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس هرچند قیمت دارو افزایش یافت اما این مابه تفاوت از سوی بیمه‌ها پرداخت شد به نحوی که در فاکتور داروخانه‌ها هم مشخص بوده و این افزایش منجر به افزایش پرداختی از جیب مردم نشده است.

بارگاهی تصریح کرد: بیمه سلامت در قالب طرح دارویار سال گذشته ۲۹۰ میلیارد ریال و در سال جاری تاکنون ۱۷۱ میلیارد ریال به داروخانه‌ها پرداخت کرده است.