تهران - ایرنا- نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه همزمان با بازگشایی مدارس تهران، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی تهران وارد می‌شود، گفت: تا ۶ ماه آینده، ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت اضافه می شود.

به گزارش ایرنا؛ پرویز سروری روز یکشنبه پیش از آغاز یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پایان ایام اربعین، ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۹۸ دستگاه ون به شهر اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: براساس قرارداد منعقد شده یا یکی از شرکت ها، قرار بود تا پایان امسال یکهزار دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل تهران تحویل شود و ۱۰۰ دستگاه از آنها تا مهر مقرر بود به ناوگان افزوده شود، ضمن اینکه شرکت بهمن نیز ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را تا پایان امسال به شهرداری تحویل می دهد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: تفاهم نامه‌ای بین وزارت دفاع و شهرداری برای تراموا منعقد خواهد شد و پس از انعقاد تفاهم‌نامه طرح به شورا خواهد آمد تا مورد بررسی قرار گیرد.

فوت کارگران در آرادکوه بررسی می شود

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین درباره فوت کارگران در آرادکوه اظهار داشت: این موضوع در حال بررسی فنی است و برای درگذشت یک کارگر در مترو نیز پیگیری‌ها ادامه دارد.

وی تأکید کرد: هنوز نمی‌توان قضاوت کرد که قصور فنی انجام شده انجام نشده است.

سروری با بیان اینکه موضوع ایمنی در شهرداری به طور جدی مورد توجه است، تاکید کرد: موضوع HSE در این دوره مورد پیگیری قرار گرفته و مناطق مسئولیت پیدا کردند و در حد سازمان مدیریت بحران به آن توجه شده است.

به گزارش ایرنا؛ اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز خود اعضای کمیسیون‌های شورا را انتخاب و همچنین اصلاح روند فعالیت مجموعه‌های ورزشی را در دستورکار قرار می دهند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به ارائه تذکرات پرداختند

ارائه گزارش فوت کارگران در آرادکوه در کمیسیون سلامت شورا

مهدی پیرهادی رییس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در زمان تذکر خود درباره فوت کارگران در آراد کوه گفت: عصر امروز سازمان پسماند گزارشی در این خصوص ارایه و ابعاد آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی درباره موضوع hse نیز اظهارداشت: در این خصوص تاکید داشته ایم و شهردار تهران نیز دستور لازم را ارایه کرد و تا یکماه آینده نظام نامه ارسال می شود.

ضرورت اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی مصرف آب

مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز در زمان تذکر خود گفت: تذکر اصلی بنده در مورد مدیریت مصرف آب در شهر تهران است.

وی افزود: هر ذخیره ای که سدها داشته باشند و هرچه منابع زیرزمینی داشته باشیم، به آخر منابع آبی رسیدیم و اصلاح الگوی مصرف باید در دستور کار قرار بگیرد.

عباسی از شهرداری تهران خواست نسبت به اطلاع رسانی اقدام کند و با هماهنگی رسانه ها، مدیریت مصرف در چند ماه آینده انجام شود.

اعضای کمیسیون های شورای شهر تهران ابقا شدند

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز خود، تعیین اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر برای سال سوم دوره ششم را در دستور کار قرار دادند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۶ رای برای سال سوم؛ محمد آخوندی، ناصر امانی، حبیب کاشانی، احمد صادقی و میثم مظفر را به عنوان اعضای کمیسیون برنامه و بودجه ابقا کردند.

همچنین جعفر تشکری هاشمی، سید محمد آقامیری و علی اصغر قائمی را به عنوان اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل ابقا کردند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران مهدی پیرهادی، مهدی بابایی و سوده نجفی به عنوان اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ابقا کردند.

همچنین نرگس معدنی پور، زهرا شمس احسان، سید احمد علوی و علیرضا نادعلی به عنوان اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی؛ مهدی عباسی، جعفر بندی شربیانی و مهدی چمران به عنوان اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی و نرجس سلیمانی، مهدی اقراریان و پرویز سروری به عنوان اعضای کمیسیون نظارت و حقوقی شورا برای سومین سال پیاپی ابقا شدند.

تصویب تعرفه‌های اصلاحی بهره‌برداری از اماکن ورزشی شهرداری تهران 

اعضای شورای اسلامی شهر تهران کلیات طرح «تعرفه‌های اصلاحی بهره‌برداری از اماکن ورزشی متعلق به شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه» را در دستور کار قرار دادند.

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص این طرح گفت: ۸۰ مجموعه ورزشی در اختیار سازمان ها و شرکت های شهرداری است و سیاست های سازمان ورزش برای مدیریت این مجموعه ها باید مورد توجه قرار گیرد.

زهرا شمس احسان نیز اظهار داشت: ۱۳۷ مجموعه سطح ۲ در اختیار مناطق قرار دارد و در حال حاضر برخی مناطق امکان تجهیز و بهره برداری از اماکن سطح ۲ ندارند و اگر این اختیار به مناطق داده شود، امکان تجهیز وجود خواهد داشت.

وی افزود: ۳۲۵ نفر که در مجموعه های سطح ۲ مشغول به کار هستند، می توانند در ۵۵ مکان جدید و مجموعه های سطح یک به کار گرفته شوند.

وی ادامه داد: تعرفه های سال ۱۴۰۲ با تعرفه محروم ترین مناطق کشور برابری می کند و مناطق ۹ تا ۲۱ و مناطق یک تا هشت در قالب مناطق محروم و برخوردار تقسیم بندی شده است.

وی گفت: در این طرح ۴۳۰ مجموعه ورزشی شهرداری تهران و حدود ۳۰۰ زمین چمن مصنوعی، بر اساس چهار معیار، به سه سطح ۱(فرامنطقه ای)، ۲ (سطح منطقه ای) و ۳ (سطح محلی) تقسیم بندی شده است.

وی افزود: مجموعه های ورزشی فرامنطقه ای در راستای ارائه خدمات یکپارچه و هوشمند و همچنین امکان اجرای فعالیت‌ها و رویدادهای بزرگ شهری در اختیار سازمان ورزش قرار می‌گیرند.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران طرح یاد شده را تصویب کردند.

حسین اوجاقی رییس سازمان ورزش شهرداری تهران نیز گفت : سازمان ورزش ۲ سال پیش ۶۹ مجموعه ورزشی داشت که در خدمت شهروندان نبود و امروز ۶۲ مجموعه به چرخه خدمت بازگشته است.

وی با بیان اینکه علاوه بر تأسیس اماکن ورزشی جدید، تعدادی از مجموعه ها نیز اورهال می شود، افزود: در یک هزار و ۴۰۰ مسجد برای استفاده متقاضیان بلیط استخر توزیع شده و خدمات رایگان برای اقشار خاص نیز پیش بینی شده است.

وی گفت : دغدغه اعضای شورا این بود که با ظرفیت در اختیار سازمان ورزش و مناطق ۲۲ گانه، خدمات خوبی به شهروندان ارائه شود؛ نیازی که ۲ سال قبل احساس می شد با امسال متفاوت است و پیشنهاد می کنیم که با توجه به سیستم یکپارچه در سازمان ورزش و خدمات رسانی به اقشار خاص در قالب این سیستم، تمام این اقدامات در سازمان متمرکز شود.  

وی ادامه داد: به  دنبال درآمدزایی نیستیم و تعرفه ها به گونه ای است که مبالغ به ویژه در نگهداشت استخر صرفه هزینه ها می شود.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران طرح یاد شده را تصویب کردند.

تحقق طلب ۵۵۰ میلیارد تومانی شرکت بهره‌برداری مترو

اعضای شورای شهر تهران در ادامه گزارش حسابرسی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه برای سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را در دستورکار قرار دادند.

جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در جریان بررسی این‌ گزارش با اشاره به وضعیت مقبول این گزارش، گفت: هشتگرد و کرج جزو محدوده تهران نیست اما میبینیم ۹۰ درصد یارانه برای بلیت مترو کرج پرداخت می شود.  

وی افزود: این هزینه ها بسیار سنگین است و قرار بود که بر اساس تفاهم نامه‌ها هزینه‌های نگهداری و راهبری تعیین تکلیف شود.  

وی با بیان اینکه به هر شکل این هزینه در خارج از جغرافیای تهران دارای ایراد است، افزود: متروی پرند نیز خارج از محدوده است و چنین طرح هایی سرمایه شهر تهران را می بلعد و باید تعیین تکلیف شود.

تشکری هاشمی تأکید کرد: قرار بود حداکثر ۳۰ درصد از سهم بلیت مترو توسط شهرداری، حداکثر ۳۰ درصد توسط مردم و حداقل ۳۰ درصد توسط دولت پرداخت شود که متأسفانه دولت سهم خود را پرداخت نکرده است.

طلب ۵۵۰ میلیارد تومانی شرکت بهره‌برداری متروی تهران وصول می‌شود

مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو نیز افزود: شرکت واگن سازی ۳۲ میلیارد تومان از شرکت مترو طلب دارد که به دلیل عدم وجود اسناد، ما این موضوع را قبول نداریم.  

وی افزود: آخرین توافق این بوده که آخرین مستندات ارائه شود و در یک کارگروه این اسناد مورد بررسی قرار بگیرد و اگر مورد توافق قرار نگرفت به کمیسیون ماده ۳۸ برود.

درستی افزود: مشکل بهینه سازی مصرف سوخت رفع شده و ۵۵۰ میلیارد تومان از این محل طلبکار شده ایم.

وی با بیان اینکه تمام دارایی های انبار بیمه شده و پس از آن دارایی ها بیمه ندارد؛ افزود: آخرین قرارداد شرکت با بیمه ایران به اسفندماه سال ۱۴۰۰ برمی گردد که مقرر شده قرارداد شناور با بیمه ایران منعقد شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران افزود: از گذشته شرکت دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان زیان ده بوده و هیچ امیدی به اینکه در آینده به شرکت سودده تبدیل شویم، نیست.

وی افزود: در اواخر سال ۹۷ مقرر می شود که بر اساس یک تفاهم نامه طی ۹ ماه شهر جدید هشتگرد هزینه ها را پرداخت کند و بهره برداری آغاز شود؛ دو سال از آن ۹ ماه گذشته و در ۳۱ مردادماه جلسه ای با استاندار البرز و مدیرعامل شهر جدید هشتگرد داشتیم و صورت جلسه ای امضا شد که بر اساس آن زمینی به شهرداری تهران برای پرداخت مطالبات گذشته و آینده تحویل داده شود.

درستی با بیان اینکه در ۱۵ مهرماه نیز جلسه بعدی برگزار می شود، تأکید کرد: تاکنون زمینی انتقال داده نشده اما قول دادند که تا ۱۵ مهرماه تحویل زمین انجام خواهد شد اما به این معنا نیست که اقدامات را در مسیر هشتگرد متوقف کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ۱۳۹ هزار برابر شدن نسبت به سرمایه شرکت که صفر است، عدد کوچکی است و ممکن است امسال از مرز ۱۵۰ هزار برابر نیز بگذرد اما به دنبال این هستیم که با افزایش سرمایه از شمول ماده ۱۴۱ خارج شویم.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران، گزارش حسابرسی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه برای سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را تصویب کردند.