تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون دوومیدانی نسبت به شایعه دوپینگی شدن تعدادی از دوومیدانی‌کاران اعزامی به هانگژو واکنش نشان داد.

افشین داوری روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، در واکنش به شایعه دوپینگی بودن دیگر دوومیدانی‌کاران اعزامی به بازی‌های آسیایی، اظهار داشت: با توجه به اینکه به بازی‌های آسیایی نزدیک می‌شویم برخی چنین بازی‌هایی راه انداخته‌اند. تیم ما منسجم و خیلی قوی کار می‌کند. وقتی این شایعه‌ها را به من می‌گویند واقعا متاسف می‌شوم. برای این تیم فدراسیون، مدیران ورزشی در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش زحمت کشیدند و این صحبت‌ها دور از انصاف است.

وی درباره شایعه دوپینگی شدن رضا مقدم و جایگزین کردن رضا کیهانی، عنوان کرد: من شنبه هم بررسی کردم تا ببینم نام ورزشکار دوپینگی برایم آمده است یا خیر. حتی شایعه کردند که وی در مسابقات قهرمانی آسیا تایلند دوپینگ کرده بود. اگر دوپینگ کرده چطور در این رقابت‌ها اوت شد و ضمن آنکه او اصلا تست دوپینگ نداده بود. ما تنها در قهرمانی آسیا از حمیده اسماعیل‌نژاد به دلیل رکوردشکنی ۳۰۰ دلار پرداخت کردیم و تست دوپینگ گرفتیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی اضافه کرد: از اسماعیل‌نژاد در ازروم ترکیه هم چون رکوردشکنی کرده بود ۴۰۰ دلار پرداخت کردیم و تست دوپینگ گرفتیم. تیم ما در سلامت کامل به سر می‌برد. حسین کیهانی هم در رنکینگی که کمیته فنی پیش‌بینی کرد، امتیازش بالاتر از رضا مقدم بود.

وی گفت: مقدم در آخر حذف می‌شد و او هم از ناحیه کمر آسیب دیده است و مشکل دارد و در هر صورت نمی‌توانست راهی بازی‌ها شود. کاروان دوومیدانی ایران همچنان پاک است و خوشبختانه مشکلی نداریم.