تهران- ایرنا- «لی چیانگ» نخست‌وزیر چین در دیدار با «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا تاکید کرد که توسعه چین فرصت هایی برای جهان و اروپا به ارمغان خواهد آورد و تهدیدی علیه هیچ کشوری نیست.

به گزارش ایرنا از روزنامه گلوبال تایمز، «لی چیانگ» نخست‌وزیر چین در دیدار با «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا در حاشیه نشست گروه ۲۰ گفت:دو طرف باید به باز کردن فضا و همکاری برای منافع متقابل ادامه دهند.

لی تاکید کرد که پکن یک دوست و شریک قابل اعتماد برای اروپا بوده و خواهد بود و هیچ تضاد ژئوپلیتیکی بین چین و اروپا وجود ندارد.

وی افزود: پکن آماده همکاری در چارچوب ارتقای سطح پایدار روابط دوجانبه با کشور های اروپایی است.

موضوع همکاری و وحدت بین دو طرف در شرایطی مطرح می‌شود که اتحادیه اروپا برای چین بیش از آنچه یک شریک باشد، رقیب محسوب می شود و هر دو طرف سعی می کنند در قبال یکدیگر با احتیاط رفتار کنند.

اداره کل گمرک چین روز پنجشنبه (۱۶ شهریور) اعلام کرد که اتحادیه اروپا دومین شریک تجاری چین در هشت ماه سال جاری است که وارادات چین از کشورهای اروپایی به ۱.۳۱ تریلیون یوان (۱۷۸.۴۲ میلیارد دلار) رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۳ درصد افزایش یافته است.

گلوبال تایمز با اشاره به افزایش واردات چین از اتحادیه اروپا نوشت: این موضوع نشان دهنده ماهیت مکمل و انعطاف پذیری همکاری تجاری دوجانبه است.