تهران- ایرنا- رئیس لالیگا اسپانیا با اشاره به اینکه لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان برای پیشرفت مسیر درستی را در پیش نگرفته است، نام باشگاه ستاره سابق رئال مادرید در عربستان را به سخره گرفت!

به گزارش عصر یکشنبه ایرنا، خاویر تباس در رویدادی در پرتغال موسوم به «اجلاس تفکر فوتبالی» شرکت کرده است؛ رویدادی که شرایط فعلی فوتبال در تمامی سطوح را ارزیابی می‌کند.

تباس مسیری که لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان برای پیشرفت در پیش گرفته است را نادرست خواند و در عیم حال تصور هم نمی‌کند که این لیگ نوظهور تهدیدی برای لیگ‌های معتبر اروپایی باشد.

وی دراین‌باره گفت: اروپا بزرگ‌ترین منطقه صنعت فوتبال در جهان است و این اتفاقی نیست. باشگاه‌هایی با چندین قرن قدمت در آن وجود دارد و رقابت‌هایی که دهه‌ها در آن جریان دارد. مهم‌تر از بازیکنانی است که در آن بازی می‌کنند. علاوه بر این، باشگاه‌ها احساسات خاص خودشان را دارند چون به بازیکنان وابسته نبوده و می‌دانند که عمر فوتبالی همه بازیکنان کوتاه است اما باشگاه این‌طور نیست و عمر طولانی دارد.

لیگ سعودی هنوز جای نگرانی ندارد

رئیس لالیگا با هدف تاکید بر اظهاراتش، پرسشی تمسخرآمیز را مطرح کرد و گفت: اسم باشگاهی که بنزما در آن بازی می‌کند، چیست؟ ال... نمی‌دانم؛ همه جواب این سوال را همینطور می‌دهند! هیچ‌کس آن را نمی‌شناسد. بنابراین غیرممکن است که به این زودی‌ها پیشرفتی اتفاق بیفتد. اگر فوتبال اعراب قصد توسعه و پیشرفت را دارد، باید روی «برند» باشگاه‌ها و رقابت‌های‌شان به سختی کار کنند.

تباس همچنین با اشاره به اعداد و ارقام موجود در لیگ عربستان از حیث مخاطب و درآمد حق پخش گفت: لالیگا بیش از ۲۰۰ میلیون دنبال‌کننده در شبکه‌های مجازی دارد. لیگ سعودی تنها ۵ میلیون دنبال‌کننده دارد. برای رسیدن به ۲۰۰ میلیون راه زیادی دارید. از نظر درآمد حق پخش هم لیگ سعودی ارقام لیگ آمریکا را به خود ندیده؛ لیگ سعودی با لیگ آفریقا هم قابل رقابت نیست. لیگ عربستان ارقام لیگ اسپانیا را هم ندارد. با همه ستاره‌هایی مثل رونالدو، بنزما و سایر ستاره‌ها ۶۰ هزار یورو فروخته است!