اصفهان-ایرنا-فرماندار فریدونشهر گفت: پس از ۷۲ ساعت عملیات جستجو، پیکر بی جان گردشگر اراکی در محدوده آبشار پازنان این شهرستان پیدا شد.

محمد جواد صفا؛ شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه مفقود شدن این گردشگر در ارتفاعات پشتکوه موگویی فریدونشهر عصر روز پنجشنبه ۱۶ شهریور در تماس با ۱۱۲ (مرکز فوریت‌های امدادی کشور)گزارش شده بود، افزود: یک گروه گردشگر از استان مرکزی به قصد تفریح و گردش در طبیعت اطراف روستای دستگرد واقع در دهستان پشتکوه موگویی شهرستان فریدونشهر در محدوده آبشار پازنان حضور پیدا کردند و یکی از اعضای این گروه برای گشت و گذار در محل، از مکان استقرار جدا می‌شود اما بازگشت او به درازا کشیده و انتظار همراهان این گردشگر برای بازگشت او بی‌نتیجه می‌ماند.

صفا ادامه داد: اعضای این گروه اقدام به جستجو در محل می‌کنند و با بی نتیجه ماندن این جستجوها، همزمان با تاریک شدن هوا موضوع را به مرکز فوریت‌های امدادی ۱۱۲ خبر می‌دهند.

فرماندار فریدونشهر گفت: بلافاصله ۲ تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر فریدونشهر برای پیدا کردن فرد مفقود شده به محل اعزام شد که با وجود کوهستانی و خطرناک بودن مسیر و برخلاف پروتکل‌های امداد و نجات کوهستان در شب، نیروها عملیات را متوقف نکردند اما با این وجود موفق به پیدا کردن گردشگر مفقود شده نشدند.

صفا افزود: با روشن شدن هوا در صبح روز بعد( روز جمعه ۱۷ شهریور)، تیم‌های امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان‌های دیگر استان نیز به تیم جستجو هلال احمر فریدونشهر ملحق شدند و عملیات جستجو با تلاش ۶ تیم حرفه‌ای امداد و نجات کوهستان تا ساعت ۱۰ و ۲۰ دقیقه امروز یکشنبه ادامه یافت و سرانجام پیکر بی‌جان این گردشگر که در اثر سقوط از یک صخره جان خود را از دست داده بود پیدا شد.

فریدونشهر در ۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان واقع است و با برخورداری از ارتفاعات بسیار و مناطق بکر مقصد گردشگران و کوهنوردان از سراسر کشور است.