تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰

گرگان- ایرنا- پدیده گرد و غبار صبح امروز دوشنبه بار دیگر راستان گلستان را فرا گرفته و خاک معلق در آسمان بر روی خیابان‌ها و خودروها نشسته است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان در این ارتباط گفت: قرار است امروز نشستی با حضور دستگاه های مرتبط برای بررسی وجود گرد و غبار در استان برگزار و تصمیم گیری برای تعطیلی براساس گزارش دستگاه مربوطه و عبور از شاخص میزان آلایندگی ۲۵۵ پی‌پی‌ام اتخاد خواهد شد.

نعمت الله حاجی‌زاده به خبرنگار ایرنا افزود: مسوولیت پیشگیری و مدیریت گرد و غبار بر عهده امور زیربنایی استان است و اعلام اضطرار و یا تعطیلی براساس شاخص های آلایندگی از سوی هواشناسی استان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: با این وجود، افراد پرخطر، کودکان، افراد مسن برای رعایت سلامتی خود سعی کنند از منازل خود خارج نشوند.

خروج گرد و غبار و بهبود دید افقی تا ظهر امروز دوشنبه در استان گلستان

کارشناسی هواشناسی استان گلستان با اشاره به این که پدیده گردوغبار در آسمان استان از عصر روز گذشته آغاز شده است، گفت: دید افقی ناشی از وجود گرد و غبار در این استان تا ظهر امروز دوشنبه بهبود خواهد یافت و به تدریج از گستره فعالیت سامانه کاسته خواهد شد.

محمود نورقلی پور به خبرنگار ایرنا افزود: براساس پیش یابی هواشناسی، جو آرام در آسمان استان را تا روز چهارشنبه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: پدیده گرد و غبار از منطقه جنوب غرب کشور قزاقستان ( شمال شرقی دریای خزر)، منطقه «بالکان» ترکمنستان ( سرعت وزش بیشتر ) و منطقه «دشت» استان گلستان برخاسته و به استان گلستان رسیده است.

این کارشناس هواشناسی گلستان گفت: ریزگردهای استان هنوز به حالت خطرناک نرسیده اما مردم از فعالیت‌های غیرضرور خودداری کنند.

استان گلستان در شمال کشور و در همسایگی کشور ترکمنستان و حاشیه دریای خزر قرار دارد.