تهران- ایرنا- «تساحی هنگبی» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در پیامی تهدیدآمیز به تشکیلات خودگردان فلسطین که ریاست آن را محمود عباس برعهده دارد، درباره ادامه تلاش‌های این تشکیلات برای محاکمه نظامیان و افسران صهیونیست در دادگاه بین المللی گفت که چنین اقدامی پایان کار تشکیلات خودگردان خواهد بود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از سایت صهیونیستی «والا»، هنگبی در این پیام تهدید کرد: «روزی که تصمیمی در دادگاهی حقوقی علیه نیروهای نظامی، فرمانده یا افسر ما گرفته شود، ما بلافاصله روابط سیاسی و امنیتی خود را با تشکیلات خودگردان فلسطین قطع خواهیم کرد.

وی در سخنی شیطنت آمیز و برای تفرقه افکنی در بین فلسطینی ها افزود: (در این صورت)، ما از نظامیان ارتش اسرائیل نخواهیم خواست تا از آنها (کادر تشکیلات خودگردان فلسطین) در برابر (جنبش های) جهاد (اسلامی) یا حماس حفاظت کنند.

شیطنت این مقام صهیونیست در حالی صورت گرفت که گروه های مبارز فلسطینی تاکید کرده اند که سلاح آنها همواره به سمت اشغالگران صهیونیست است، آنها را نشانه می رود و در داخل بین خود فلسطینی هرگز بکار گرفته نشده و نخواهد شد، زیرا چنین اقدامی خواست دشمن صهیونیست است.

«عمر عوض الله» معاون وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در امور سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود که دادگاه بین المللی کیفری یک بستر الکترونیکی راه اندازی کرده و شهروندان فلسطینی می توانند از طریق آن علیه صهیونیست هایی که جنایتی مرتکب می شوند، شکایت کنند.

«احمد بحر» نایب رئیس پارلمان فلسطین چندی پیش در کنفرانس مطبوعاتی گفت: پارلمان فلسطین یک وکیل فرانسوی را مامور شکایت در دادستانی دادگاه کیفری بین الملی علیه اشغالگران اسرائیلی به خاطر محاصره نوار غزه کرده و خواستار محاکمه اشغالگران به خاطر آن و پرداخت غرامت به قربانیان فلسطینی محاصره و تجاوزگری رژیم اسرائیل شده است.

این درحالی است که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و «کریم احمدخان» دادستان کل دادگاه کیفری بین المللی طی ماههای آینده به شهر رام الله مقر تشکیلات خودگردان فلسطین سفر خواهند کرد.

هنگبی مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از گفته های خود به روند به بن بست خورده سازش اشاره کرد و در تلاش برای القای زنده بودن این روند گفت که مذاکراتی با تشکیلات خودگردان فلسطین با میانجیگری اردن برای کمک به پیشبرد توافق سازش با عربستان سعودی در جریان است.

مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی افزود: گفت وگوها در مجمعی که با کمک اردن ایجاد شده است، انجام می شود و «نمایندگان کشورها خیلی صریح درباره آنچه می خواهند صحبت می کنند».

هنگبی در عین حال با تردید از برداشت آمریکایی ها از نتیجه این مذاکرات گفت: این بار آنها نخواهند گذاشت که این توافقات از دسترس دور شود. ما این مسئله را که توافق شامل "یک طیف فلسطینی بزرگ" شود؛ به شرط اینکه هیچ ضرری برای امنیت اسرائیل نداشته باشد" تایید می کنیم. بر اساس مذاکراتی که در هفته‌های اخیر انجام شد، می‌توانم بگویم که آمریکایی‌ها بر این باورند که شانس دستیابی به توافق بین عربستان، آمریکا و اسرائیل کم نیست."