سنندج- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: تاکنون بیش از ۳۹۰ متقاضی کردستانی در سامانه جستجوی شغل نام نویسی و حدود ۳۹۸ کارفرما هم فرصت‌های شغلی را ایجاد کرده اند.

فرزاد پیشکاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سامانه جستجوی شغل بر بستر فضای مجازی در راستای پل ارتباطی بین کارجویان و کارفرمایان خرداد ماه امسال راه اندازی شد.

وی افزود: متقاضیان کار و کارفرمایان برای درخواست شغل و بکارگیری نیروی کار می‌توانند از طریق این سامانه ثبت نام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان کاهش زمان و هزینه‌های جست‌وجوی شغل، بهبود و انسجام در عملکرد کاریابی‌ها و در نهایت رشد نرخ اشتغال کشور و افزایش رضایتمندی ذینفعان را از اهداف راه اندازی این سامانه اعلام کرد.

پیشکاری در ادامه از تحقق ۱۳۲ درصدی فرصت‌های شغلی در کردستان طی سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: کمیته امداد، بهزیستی و صنعت و معدن و تجارت در این زمینه عملکرد مطلوبی داشتند.

وی تعهد اشتغال برای سال جاری را در استان ۲۱ هزار و ۵۹۹ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد، ۱۰ هزار نفر یعنی معادل ۴۷ درصد در این سامانه ثبت شده است.

سامانه جست‌وجوی شغل https://shoghl.mcls.gov.ir محلی است که کارفرمایان برای درخواست نیروی کار مورد نیاز خود به سامانه مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام می‌کنند.

همچنین کسانی که کارجو هستند نیز با مراجعه به سامانه، می‌توانند اطلاعات خود را ثبت تا کار مورد نظر خود را پیدا کنند.