شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به در پیش بودن ایام عزاداری دهه پایانی ماه صفر گفت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی (اتوبوس) در استان برای اعزام زائران به مشهد مقدس آمادگی دارد.

به گزارش ایرنا، روح‌الله غلامی روز دوشنبه در خصوص وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی چهارمحال و بختیاری برای اعزام زائران به مشهد مقدس تاکید کرد: درخواست رانندگان اتوبوس‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان برای سفر به مشهد مقدس از ۲۰ تا ۲۸ شهریورماه است.

وی افزود: تعدادی از عزاداران چهارمحال و بختیاری در روزهای پایانی ماه صفر و همزمان با ۳۰ صفر سالروز شهادت امام رضا (ع) به مشهد مقدس سفر می‌کنند.

رحیمی تصریح کرد: ۹۰ درصد سفرهای زائران مشهد مقدس از چهارمحال و بختیاری با کاروان و به‎صورت دربستی انجام می‌شود.

وی با اشاره به افزایش نداشتن نرخ بلیت اتوبوس از چهارمحال و بختیاری به مشهد مقدس یادآور شد: هم‌اکنون نرخ بلیت اتوبوس برای مشهد مقدس چهار میلیون و ۴۳۰ هزار ریال برای هر نفر در اتوبوس ۲۵ نفره و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال به‌ازای هر نفر در اتوبوس ۴۴ نفره است.

جابه جایی ۱۴ هزار زائر اربعین حسینی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به جابه جایی بیش از ۱۴ هزار زائر اربعین حسینی با ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان اظهار داشت: در ایام اربعین حسینی ۱۴ هزار و ۲۸۸ مسافر با ۷۰۰ سفر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان تردد کردند.

غلامی با اشاره به فعالیت ۱۸ شرکت مسافربری اتوبوسی و مینی‌بوسی در چهارمحال و بختیاری برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی از استان گفت: از این تعداد ۱۱ شرکت مسافربری در شهرستان شهرکرد و بقیه در شهرستان‌های بروجن، لردگان و فارسان بودند.

وی تعیین مرز شلمچه برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از چهارمحال و بختیاری را یادآور شد و گفت: در مراسم اربعین حسینی سال‌جاری ۷۰ درصد زائران استان از مرز شلمچه، ۲۷ درصد از مرز مهران و سه درصد از مرز چذابه جابه جا شدند.

به گزارش ایرنا، پیاده‌روی اربعین سالروز شهادت سید و سالار شهیدان همه ساله در ایام اربعین از سمت نجف اشرف تا کربلا با حضور میلیونی زائران و عزاداران حسینی برگزار می‌شود.

همزمان با دهه پایانی ماه صفر آیین عزاداری در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود و برخی از مردم نیز راهی مشهد برای زیارت مرقد و بارگاه امام هشتم(ع) می‌شوند.

برچسب‌ها