مشهد-ایرنا- مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان با توجه به گزارش های رسیده اعلام کرد فعالیت مراکز آموزشی و ورزشی در شیفت عصر تا پایان امروز تعطیل است.

مهدی اله پور روز دوشنبه در حاشیه برگزاری کارگروه در محل استانداری خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظر به اعلام وضعیت هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر ناسالم شدن هوا از صبح امروز در مشهد و دیگر شهرستان های استان براثر گرد و غبار و اعلام ستاد مدیریت بحران مبنی بر آمادگی این ستاد برای مدیریت این پدیده و بر اساس ماده یک شیوه نامه اجرایی مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار اقداماتی مصوب و برای اجرا ابلاغ شد.

وی ادامه داد: با عنایت به بروز شرایط جوی در زمان بروز پدیده گرد و غبار توصیه می شود شهروندان علاوه بر رعایت حفاظت فردی و استفاده از ماسک با محدود کردن یا حذف ترددهای غیرضروری در فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی در پیشگیری از درگیر شدن با پیامدهای پدیده گرد و غبار همراهی کنند.

دبیر کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار خراسان رضوی گفت:در این شرایط جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می شود و آنان باید پیاده روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

اله پور افزود: فرمانداران شهرستان ها جلسات شرایط اضطرار را تشکیل دهند و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند همچنین اعلام این مصوبات به منزله ابلاغ رسمی به تمامی دستگاه ها و نهادهاست.

گفتنی است از صبح امروز حجم گرد و غبار و آلودگی در مشهد در وضعیت هشدار قرار دارد که طبق پیش بینی ها این روند تا فردا صبح ادامه دارد.