ارومیه - ایرنا - والی استان حکاری در سفر یک‌روزه امروز خود به ارومیه از بازار و دانشگاه این شهر ‌بازدید کرد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، هیات سیاسی و اقتصادی استان حکاری جمهوری ترکیه در سفر امروز خود به کشورمان در آذربایجان‌غربی در پنجاه و پنجمین کمیته فرعی و امنیتی میان ۲ شهر شرکت کردند.

این هیات دیپلماتیک پس از این اجلاس با میزبانی فرمانداری ارومیه به بازار تاریخی شهر ارومیه رفتند و ضمن بازدید از محصولات و کالاهای مغازه‌دارن از آنها خرید کردند و از ظرفیت‌های شهری دیدن نمودند.
والی حکاری به همراه هیات خود از پاساژ تازه تاسیس اوریاد و طبقه ویژه فرش دستباف که از تولیدات بومی آذربایحان‌غربی است‌ نیز بازدید کرد.


آنها سپس به دانشگاه ارومیه رفته و ضمن بازدید از محیط آموزشی از عمارت تاریخی مسکن طبیب، موزه تاریخ طبیعی، تالار افتخارات، آزمایشگاه مرکزی، پردیس بین‌الملل، پژوهشکده آرتمیا وآبزی پروری با پتانسیل‌های دانشگاه ارومیه آشنا شدند.
علی چلیک در حاشیه این بازدید گفت: ارومیه شهر زیبایی‌ است و پتانسیل‌های بسیاری در حوزه اقتصادی دارد و دانشگاه این شهر بستر و فضای مناسبی برای آموزش بین‌المللی دارد.


به گزارش ایرنا، پنجاه و پنجمین کمیته فرعی و امنیتی بین ارومیه و حکاری ترکیه امروز به میزبانی فرمانداری ارومیه برگزار شد.
ارومیه، شهرستانی مرزی است که با استان حکاری ترکیه، در جنوب شرق این کشور مرز مشترک دارد؛ مرز سرو - اسندره نیز در طول مرزهای ارومیه با حکاری فعال است.