گچساران - ایرنا - رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران گفت: ۹ طرح عمرانی با چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در جاده های اصلی و فرعی این شهرستان در دست اجراست.

محمد رضا عابدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره راه و شهرسازی گچساران ،۹ طرح عمرانی بزرگ شامل کنار گذر، قطعه یک جاده گچساران باباکلان، قطعه سوم گچساران، باباکلان، طرح رگ سفید گچساران، کمر بندی ، جاده گچساران باباکلان قطعه ۲ و قطعه سوم جاده گچساران- بابا کلان ، مجتمع فرهنگی و هنری گچساران و محوطه سازی مصلی را در دست اجرا دارد.

وی بیان کرد: طرح کمربندی گچساران با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۷ درصد و اعتباری بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال در حال ساخت می باشد که قسمتی از این طرح آسفالت و در حال تکمیل شدن پل های مسیر است.

عابدی اظهار کرد: قرار داد اولیه احداث این جاده ۲۴ ماهه است که تا ۲ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی ابراز کرد: عملیات قطعه یک جاده گچساران باباکلان بطول ۱۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و با اعتباری بیش از ۲۹۰ میلیاردریال در حال انجام است و تا پایان ماه جاری به بهره برداری می رسد.

عابدی تصریح کرد: جاده گچساران باباکلان قطعه ۲ با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد و با اعتباری بیش از ۳۳۰ میلیارد ریال در حال ساخت و در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: همچنین قطعه سوم جاده گچساران- بابا کلان بطول سه و نیم کیلومتر با اعتباری بیش از یکهزارو ۹۱۰ میلیارد ریال بطول سه و نیم کیلومتر در دست احداث است.

عابدی ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح عمران در هفته دولت امسال آغاز و مدت قرار دادآن ۲۴ ماهه است.

وی عنوان کرد: طرح رگ سفید گچساران به طول ۱۵ و نیم کیلومتر با پیشرفت ۶۳ درصد و با اعتباری بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال در حال ساخت است عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۹۷ آغاز شد.

عابدی گفت: ۹ کیلومتر از این طرح آماده بهره بردار می باشد و در صورت تامین اعتبار در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد .

رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران گفت: مجتمع فرهنگی هنری پردیس با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار ۱۸۳ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر مربع و با زیربنای ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع در دست اجراست.

وی ابراز کرد: عملیات اجرایی پردیس هنری گچساران در سال ۹۶ اغاز شد که به دلیل برخی از مشکلات از جمله نبود اعتبارات ۲ سال راکد بود و هم اکنون فعال و در صورت تامن اعتبار در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

عابدی تصریح کرد: مقاوم سازی مصلی گچساران با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد و ۴۵ میلیارد ریال اعتبار در دست ساخت است که تا پایان امسال افتتاح خواهد شد.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفر گچساران در جنوب غربی کهگیلویه وبویراحمد قرار دارد.