تهران- ایرنا- فرماندار فلوریدا و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، ضمن حمله به «کاملا هریس» معاون رئیس‌جمهوری و مخالفت صریح با رئیس جمهور شدنش، وی را مانع آغاز تحقیقات برای استیضاح «جو بایدن» دانست.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری هیل، «ران دسانتیس» طی اظهاراتی ضمن حمله به هریس، وی را متهم کرد که مانع استیضاح بایدن می شود.

وی در مصاحبه ای با شبکه خبری «فاکس نیوز» به توانایی هریس برای مقام ریاست جمهوری حمله کرد و گفت که او دلیلی است که مجلس هنوز تحقیقات استیضاح بایدن را آغاز نکرده است.

این نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ سپس درخصوص امکان جایگزینی بایدن با هریس اضافه کرد: معاون رئیس جمهور اگرچه جوانتر از بایدن است، اما هرچقدر هم بایدن بد باشد، کسی هریس را نمی خواهد و این یک واقعیت و وضعیت غم انگیزی است که آمریکا در آن قرار گرفته است.

اظهارات دسانتیس درمورد هریس در حالی است که برخی جمهوری خواهان مجلس نمایندگان، به تازگی کوین مک کارتی رئیس مجلس را تحت فشار قرار داده اند تا درباره تحقیقات استیضاح بایدن رای گیری کند. وضعیت به گونه ای است که بسیاری از آنها تصویب لایحه بودجه پیشنهادی دولت را در گرو آغاز تحقیقات برای استیضاح بایدن قرار داده اند.

تلاش جمهوری خواهان برای استیضاح این رئیس جمهوری دموکرات در پی افشای برخی معاملات تجاری خارجی هانتر بایدن و حضور بایدن پدر در این معاملات شدت پیدا کرده است.