تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: راهبرد دولت سیزدهم این است که هزینه درمان را به‌ویژه در سطح درمان بستری تا حد امکان به صفر نزدیک کند.

به گزارش ایرنا از سازمان تأمین اجتماعی، میرهاشم موسوی در بازدید از بیمارستان میلاد و در جلسه‌ای با مدیران این مرکز درمانی، خدمات درمان را مهم‌ترین بخش از خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام و اظهارکرد: مهم‌ترین اصل مورد توجه در بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی، صیانت از بیمار و ارائه خدمات درمانی مطلوب و با کیفیت است.

وی ادامه داد: همان‌طور که مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلان نظام سلامت و در فرمایشات ایشان بارها اعلام کرده‌اند، مدیران و مسئولان حوزه سلامت وظیفه دارند خدمات درمانی را به‌گونه‌ای مدیریت و ساماندهی کنند که بیمار به جز رنج بیماری دغدغه و مشکل دیگری نداشته باشد.

موسوی با اشاره به راهبردها و روش‌های مختلف ارائه خدمات درمانی در سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان مستقیم و همچنین در خرید راهبردی خدمات از بخش‌های طرف قرارداد، افزود: خدمات رایگان سلامت از مبانی ایجاد عدالت اجتماعی است. ما در مدیریت سازمان تأمین‌اجتماعی قائل به توسعه خدمات رایگان در همه بخش‌ها هستیم و البته در این توسعه کمی و کیفی خدمات باید الزامات مدیریتی و نظارتی آن را فراهم کنیم.

رویکرد موفق درمان رایگان در سازمان تأمین‌اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: رویکرد درمان رایگان در بخش درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی، راهبرد موفق و الگویی است که در نظام سلامت مورد توجه است. اگر در مدیریت بخش درمان مشکلی وجود دارد و به عنوان نمونه تقاضای القایی و هزینه خدمات بدون توجیه به نظام سلامت تحمیل می‌شود، مدیریت این مشکلات بر عهده مدیران نظام سلامت است و نباید این مشکلات موجب ایجاد محدودیت و مشکل برای مردم و بیماران شود.

وی با سپاس از کادر زحمتکش بخش درمان و همه افرادی که تا پای جان در کنار مردم و حافظ سلامت و جان مردم هستند، اضافه کرد: کار درمان، کار سختی است که مشقت فراوان دارد و فرصت حضور و خدمت در این حوزه، فرصت بسیار ارزشمندی است که ارزشمند و مقدس است و با هیچ شغل دیگری قابل قیاس نیست و لذتی که در این خدمت هم برای ارائه‌دهنده خدمت و هم برای بیمار وجود دارد، بسیار قابل توجه است.

موسوی ادامه داد: بخش درمان، یک بخش مهم و تأثیرگذار در سازمان تأمین‌اجتماعی است و اولویت همه اقدامات در این بخش، ارائه خدمت بهتر و مطلوب‌تر به مردم است و همه روش‌ها و تغییرات مدیریتی و سیاستگزاری‌ها در این بخش باید معطوف به هدف ارائه خدمت بهتر به مردم باشد و نباید اجازه دهیم مردم و مخاطبان در این بخش، در معرض تبعات چالش‌های موجود در این حوزه قرار بگیرند.

برچسب‌ها