شهرری - ایرنا - آیین خشت گذاری مدرسه ۹ کلاسه شهدای پالایشگاه تهران با حضور مدیرعامل این پالایشگاه و مسئولان بخش کهریزک در روستای گلحصار روز سه شنبه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این مدرسه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع با اعتبار ۹۰ میلیاردریال توسط پالایشگاه نفت تهران در زمان یکساله احداث می شود.

مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران در این مراسم گفت: بانی این امر خیر شهدای پالایشگاه تهران بودند، با وجود اینکه قرار بود این مدرسه ۶ کلاسه باشد ولی با عنایت شهدای پالایشگاه به ۹ کلاس افزایش یافت.

مهندس حامد آرمانفر افزود: در ابتدا برای شروع این طرح ۱۵میلیاردریال داشتیم ولی به لطف خدا توانستیم این مبلغ را به ۹۰ میلیارد ریال افزایش دهیم و مجمع را برای پرداخت آن قانع کنیم.

رئیس آموزش و پرورش بخش کهریزک در خصوص احداث این واحد آموزشی به خبرنگار ایرنا گفت: هزینه ساخت این مدرسه را شرکت پالایشگاه نفت تهران تقبل کرده و در فاز اول مبلغ ۱۵ میلیارد از ۹۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

علی اصفهانی اظهار داشت: طبق برنامه این مدرسه در مسکن مهر روستای گلحصار بخش کهریزک شهرستان ری احداث و تا سال تحصیلی آینده (۱۴۰۳) به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید ۳۵ هزار دانش آموز در بخش کهریز به مدرسه می روند که یکهزار و ۸۰۰ نفر آنان را دانش آموزان روستای گلحصار با چهار واحد آموزشی تشکیل می دهد.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری با ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت شامل ۸۰ هزار نفر جمعیت شهری و ۷۰ هزار نفر جمعیت روستایی، در جنوب شهرری واقع شده است.