ارومیه - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش‌های رگباری که روز گذشته در استان آغاز شده بود از عصر امروز سه‌شنبه تشدید می‌شود.

مهدی کریمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارندگی‌ها بیشتر برای شمال و وزش باد نیز برای مناطق جنوبی آذربایجان غربی پیش‌بینی شده و لازم است موارد ایمنی و توصیه‌های لازم توسط شهروندان و مسوولان در مدیریت بحران مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستانهای شمالی استان بارندگی ثبت شده است گفت: شهرستان چالدران با ۲.۴ میلیمتر بیشترین بارش را داشت و در شهرهای چایپاره، پلدشت، ماکو و شوط نیز بارش ثبت شده‌است.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به هشدار سطح نارنجی صادر شده برای استان گفت: بیشترین سرعت وزش باد روز گذشته از شهرستان میاندوآب با ۴۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده‌است که برای عصر امروز تند بادهای لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

کریمی با اشاره به اینکه هوای استان نیز بین ۲ تا چهار درجه سانتی‌گراد خنک می‌شود بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته تکاب با هشت درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر و نقده و بوکان با دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهرهای آذربایجان‌غربی بودند.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی و با آب و هوای سرد در شمال غربی ترین نقطه کشور واقع شده‌است، سردشت پر بارش‌ترین شهرستان این منطقه با سالانه ۸۰۰ تا یک هزار میلی‌متر بارندگی است.

این استان در هفته جاری شاهد بارشهای رگباری و توام با کاهش ۶ درجه‌ای دما بوده‌است که طبق پیش بینی ها روند نزولی دما همچنان ادامه می‌یابد.

آذربایجان‌غربی دارای ۱۷ ایستگاه هواشناسی، ۱۲۴ ایستگاه باران سنجی و هفت ایستگاه اقلیم شناسی فعال است.