بغداد - ایرنا - یک منبع امنیتی عراقی از کشف یک گور جمعی حاوی قربانیان گروه تروریستی داعش در استان الانبار در غرب این کشور خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، یک منبع امنیتی عراق به خبرگزاری المعلومه گفت: نیروهای امنیتی در جریان عملیات جستجو در منطقه القائم در غرب الانبار، یک گور جمعی شامل بقایای اجساد شهروندان غیرنظامیانی را کشف کردند که توسط گروه جنایتکار داعش به ضرب گلوله کشته شدند.

این منبع امنیتی افزود: نیروهای امنیتی ظرف چند روز آینده این گور را برای اطلاع از جزئیات بیشتر در مورد تعداد اجساد و همچنین جستجو برای یافتن گورهای جمعی دیگر باز خواهند کرد.

وی گفت که کمیته تخصصی، عملیات کشف بقایای اجساد را انجام خواهد داد و اجساد را برای شناسایی هویت به پزشکی قانونی ارسال می کند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد. این گروه یک سوم خاک این کشور را اشغال کرده بود. برخی عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق دور افتاده در استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند که نیروهای مسلح عراق هم اکنون به مبارزه با آنها ادامه می دهند.