تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷

اردبیل - ایرنا - اداره‌ کل هواشناسی استان اردبیل در خصوص تشدید فعالیت موج دوم سامانه بارشی در برخی مناطق این استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا ، موج دوم سامانه بارشی در شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی، اصلاندوز، انگوت و مناطقی از مشگین‌شهر و نمین، از عصر سه‌شنبه (۲۱ شهریور) تا ظهر پنجشنبه (۲۳ شهریور) فعال خواهد بود.

بر اساس هشدار هواشناسی در این مناطق وزش تندبادهای موقتی و بارش باران گاهی به‌صورت رگبار باران همراه با رعدوبرق، انتظار می‌رود.

آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب درون‌شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و احتمال بارش تگرگ در نواحی مستعد، از آثار این سامانه جوی پیش‌بینی می‌شود.

اجتناب از اتراق در اطراف ساختمان‌های نیمه‌کاره و سازه‌های موقتی و اجتناب از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.