کرمان - ایرنا - اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان با انتشار فراخوان نهمین سالانه خوشنویسی کرمان اعلام کرد که این رویداد با هدف برسی و مطالعه همراه با نمایش آثار اخیر خوشنویسی این استان، مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، نهمین سالانه خوشنویسی کرمان با هدف بررسی و مطالعه همراه با نمایش آثار اخیر خوشنویسی استان، افزایش سواد بصری و تقویت حس زیبایی شناختی عموم، شناخت هنرمندان جوان و نمایش آثار ایشان در کنار پیشکسوتان خوشنویسی استان، در بخش‌های نمایشگاهی و آموزشی و پژوهشی برگزار می‌شود.

بخش آموزشی و پژوهشی شامل برگزاری کارگاه‌های تخصصی، برگزاری نشست‌ها و گفتار درس‌ها و جلسات نقد و بررسی آثار است و بخش نمایشگاهی نیز شامل برگزاری نمایشگاه آثار اخیر خوشنویسان استان کرمان در گالری‌های نمایشگاهی موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان می شود.

داشتن مدارک ممتاز و بالاتر، ارائه آثار در ابعاد حداقل ۳۰ و حداکثر ۱۵۰ سانتی‌متر، داشتن قطعه بندی و قاب مناسب، حداکثر چهار اثر به دبیرخانه از شرایط حضور در این رویداد است و شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را در بخش‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث، نقاشیخط، تذهیب و هنرهای مرتبط با خوشنویسی ارسال کنند.

زمان افتتاح نمایشگاه ۲۰ مهرماه سال جاری است و ‌نمایشگاه تا پایان آبان ماه دایر است. آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه واقع در موزه هنرهای معاصر صنعتی تا ۱۰ مهرماه است و به آثار ارسالی بعد از این تاریخ ترتیب اثر داده نخواهد شد.

به تمام شرکت کنندگان در نمایشگاه گواهی حضور اهدا خواهد شد و ۲ اثر برگزیده در هر زمینه(در بخش شرکت‌کنندگان) مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۳۴۳۲۲۲۱۸۸۲ حاصل کنند.