به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون هنر و رسانه و فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بخشی از این برنامه، بیان کرد: حمایت از ایدههای برتر و ارتقای کمی و کیفی فضای مجازی پیرامون معارف اهلبیت و معنویت، هدف عمده این سوگواره است.
مسعود معینی پور ادامه داد: حمایت از ایدههای برتر در عرصه فضای مجازی پیرامون شبهات دینی و نیازهای فکری و معرفتی در داخل و خارج از کشور سبب میشود تا مدیران فرهنگی در عرصه پاسخگویی به شبهات شیطنت آمیز یک قدم جلوتر از معاندان باشد.
وی خاطرنشان کرد: بحران محتوا در گذشته یکی از مشکلات اساسی فعالان مذهبی و دغدغه مند در فضای مجازی بود که برگزاری چنین جشنوارههایی تا حدودی این مشکل را برطرف کرده است.
معاون هنر و رسانه و فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: جا دارد که سوگواره ملت امام حسین«ع» منحصر به محرم و عاشورا نباشد بلکه تمام شئون معرفتی اهلبیت«ع» را بر اساس اقتضائات سنی مخاطبان در بر بگیرد.
وی با بیان اینکه در ۲ سال برگزاری این جشنواره در مجموع ۱۷ هزار اثر به دبیرخانه سوگواره ارسال شده است، خاطرنشان کرد: یکی از مباحث مهم در خصوص تولید محتوای مذهبی در فضای مجازی، برغم وجود افراد توانمند و با ذوق، ضعف جدی در سکوهای انتشار احساس میشود.
گفتنی است در مجموع برای ۶ بخش دومین سوگواره ملت امام حسین(ع) ۱۲هزار و ۸۰۷ اثر ارسال شد که از این بین سه هزار و ۸۹۷ اثر گرافیکی، ۲ هزار و ۸۷۰ اثر تصویری،۱۹۰ اثر خبری، ۴۶۴ اثر رادیویی، یکهزار و ۲۸۹ اثر متنی و ۴هزار و ۹۷ معرفی کنشگر بود.
سوگواره ملت امام حسین(ع) تلاش میکند تا با هم افزایی و شناخت ظرفیتها، نیازها، استعدادها و تبادل تجارب تلاشگران عرصه عاشورا و برانگیختن درک و باور مدیران نسبت به اهمیت تجمیع ظرفیتها و تلفیق سوگوارهها، بتواند فضای مجازی را به حسینیه اعظم بدل کند.
دومین سوگواره دارای ۶ بخش متون ادبی، رسانههای تصویری، رسانههای خبری، صوت و رادیو، کنشگری عاشورایی و گرافیک بود و در نهایت با اعلان ۶۴ نفر برتر و ۳۲ نفر شایسته تقدیر به کار خود پایان داد.