زنجان - ایرنا- مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: زنجانی‌ها تا پایان شهریور برای تعیین تکلیف مستحدثات غیرمجاز فرصت دارند و از شهروندان انتظار می‌رود از این مهلت به نحو مطلوب استفاده کنند.

سعید خلجی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از شهروندان استان که دارای آرای قطعی قلع و قمع کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها قبل از پایان سال ۱۴۰۰ هستند درخواست می‌شود از ظرفیت ایجاد شده در بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کشور استفاده کنند.

وی تصریح کرد: مهلت مورد نظر برای تعیین تکلیف مستحدثات غیر مجاز که بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه در محدوده شهرها ساخته شده و تا قبل از پایان سال ۱۴۰۰ پرونده آنها در کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها مطرح و منجر به صدور رای قطعی قلع و قمع شده، پایان شهریورماه ۱۴۰۲ است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: شهروندان ضمن تسریع در مراجعه به شهرداری‌ها توجه داشته باشند مهلت تعیین شده (پایان شهریور) قابل تمدید نیست و تنها راه حل مشکل آرای قلع و قمع کمیسیون ماده ۱۰۰، استفاده از این ظرفیت است.

خلجی همچنین از شهرداری‌های استان خواست به فرایند رسیدگی سرعت ببخشند.

پیش از این، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان گفته بود به طور دقیق نمی‌توان میزان پرونده‌های مشمول کمیسیون ماده ۱۰۰ را در زنجان اعلام کرد اما حدود یک هزار فقره در سیستم ثبت شده است و احتمالا بیش از سه هزار مورد نیز پرونده دستی وجود داشته باشد.

استان زنجان ۲۱ شهر دارد.