ارومیه - ایرنا - رییس دانشگاه ارومیه گفت: این دانشگاه برای اولین بار توانست حق میزبانی بازی‌های بومی محلی دانشجویان بین المللی در ایران را به دست آورد.

دکتر احمد علیجانپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به لزوم ایجاد روحیه ورزشی بین دانشجویان اظهار کرد: این جشنواره هفته آینده آغاز می شود و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: بیش از ۴۰۰ دانشجوی بین المللی ورزشکار از دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت در پنج رشته بازی‌های بومی محلی در بخش دختران و پسران در این جشنواره به رقابت خواهند پرداخت.

رییس دانشگاه ارومیه با قدردانی از ارگان‌های همراه در برگزاری این جشنواره اظهارکرد: این جشنواره به همت دانشگاه ارومیه و حمایت سازمان امور دانشجویان و مشارکت سایر نهادها و ارگان‌های استانی برگزار می‌شود.

علیجانپور ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی و اقدامات پیش‌بینی شده در صدد آن هستیم تا دانشگاه ارومیه بتواند میزبان شایسته برای دانشجویان ورزشکار شرکت کننده باشد و خاطرات خوبی از ارومیه و این مسابقات در ذهن دانشجویان خارجی بسازد.

وی گفت: یکی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره معرفی ظرفیت‌های استان و دانشگاه ارومیه در راستای جذب دانشجویان بین المللی و توسعه دیپلماسی علمی است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه ارومیه یکی از دانشگاه های سطح یک کشور است که علاوه بر دانشجویانی از ارومیه، دیگر شهرهای آذربایجان غربی و استان های کشور، دانشجویان بین المللی از کشورهای همسایه نیز در آن تحصیل می کنند.