تهران- ایرنا- سرپرست فدراسیون شطرنج با تقدیر از اقدام مجلس یازدهم در رای اعتماد به وزیر ورزش گفت: کیومرث هاشمی طرح‌های استعدادیابی زیادی در ورزش ایران پیاده کرده و رای اعتماد به وی نشان از توجه مجلس به تخصص‌گرایی در مدیریت ورزش است.

شهرام عظیمی سرپرست فدراسیون شطرنج روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تبریک انتخاب کیومرث هاشمی به عنوان وزیر ورزش و جوانان گفت: آیت‌الله رئیسی با معرفی کیومرث هاشمی به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی یک گام مهم دیگر برای توسعه ورزش ایران برداشت. معرفی هاشمی به مجلس توسط رئیس دولت بی‌تردید عمل به وعده‌هایی است که در زمان تبلیغات انتخاباتی از سوی آیت‌الله رئیسی و تیم انتخاباتی او مطرح می‌شد. هاشمی در ورزش ایران یک مدیر شناخته شده و صاحب ایده است و رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی نشان از حُسن توجه خانه ملت به ورزش است که اقدامی مثبت و گامی مستحکم در تخصص‌گرایی مدیریتی کشور است.

وی تصریح کرد: وزیر ورزش و جوانان یکی از مدیران برتر کشور است که نامی آشنا در ورزش ایران به شمار می‌رود. مهندس هاشمی در زمان تصدی پست ریاست کمیته ملی المپیک اقدامات ارزنده‌ای انجام داد و تعاملات خوبی در قالب دیپلماسی ورزشی با کشورهای مختلف داشت. او یک مدیر کاربلد، حرفه‌ای و مسلط به ورزش است که حتی در بعد بین‌المللی نیز می‌تواند گره‌گشا و کارساز باشد زیرا به خوبی ورزش و مشکلات پیش‌روی آن را می‌شناسد.

سرپرست فدراسیون شطرنج با بیان اینکه طرح‌های استعدادیابی هاشمی در آموزش و پرورش موفق بوده گفت: هاشمی زمانی که در وزارت آموزش و پرورش بود، طرح‌هایی را برای ورزش این وزارتخانه در دستور کار قرار داد که در بلند مدت ثمر بخش بود. یکی از مهمترین این اقدامات طرح «صبا» بود که موجب شد تا دانش‌آموزان پایه سوم به صورت رایگان آموزش شنا در محیطی امن داشته باشند. در طرح صبا ضمن تاکید بر امنیت دانش‌آموز، تمام امکانات به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت. همچنین طرح‌های دیگری نیز برای ورزش دانش‌آموزی در دستور کار قرار گرفت که امروزه نتیجه آن را می‌بینیم و بسیاری از قهرمانان طی این سال‌ها نتیجه طرح‌های خلاقانه هاشمی در وزارت آموزش و پرورش است. هاشمی به درستی از ظرفیت‌های ورزش جمعیت دانش‌آموزی آگاه و برای آینده ورزش ایران پشتوانه‌سازی کرد.

عظیمی با بیان اینکه هاشمی تفکری همسو با مجلس و دولت انقلابی دارد گفت: اعتماد مجلس به هاشمی در آستانه بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو، کمک زیادی به تقویت کاروان ورزشی ایران خواهد کرد و بی‌تردید در سال‌های آینده شاهد شکوفایی بیشتر ورزش ایران در ابعاد زیر ساختی، قهرمانی و همگانی خواهیم بود.

وی اظهار کرد: ورزش و جوانان کشور هم اکنون نیازمند همدلی و انسجام بیشتر است و قطعا مهندس هاشمی با توجه به روحیات و شخصیت مثبتی که دارد، می‌تواند این انسجام و همدلی را با تلاش و تجربه درآمیخته سازد تا روزهای درخشانی در انتظار ورزش و جوانان کشور باشد.

کیومرث هاشمی در جلسه علنی امروز با کسب ۱۶۷ رای موافق از مجموع ۲۳۷ رای توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر ورزش و جوانان برگزیده شد.