تهران- ایرنا- رئیس ستاد اربعین شرکت ملی پست به ایرنا گفت: شرکت ملی پست برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی از تمام توان خود استفاده کرد تا این سفر معنوی به بهترین شکل انجام شود.

به گزارش ایرنا، شرکت ملی پست یکی از آن نهادهایی است که از حدود یک سال قبل، برنامه‌ریزی خود برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی را آغاز کرد و چند روز مانده به اربعین ۱۴۰۲ نیروهای داوطلب خود را به کربلا اعزام کرد و دبیر ستاد اربعین نیز در عراق مستقر شد. شیفت‌های طولانی شبانه‌روزی برای عدم تاخیر در توزیع گذرنامه، دریافت و ارسال نذورات مردمی، داروها و دلنوشته‌های مردم به عراق از جمله اقدامات مهمی بود که شرکت ملی پست انجام داد.

«سعید شریف‌زاده» رئیس ستاد اربعین در گفتگو با ایرنا درباره فعالیتی که در مراسم اربعین توسط شرکت ملی پست انجام شده است، گفت: اقدامات شرکت ملی پست بر دو پایه استوار بود. فعالیت نخست و مهم مربوط به گذرنامه بود که ما تمام توان شرکت ملی پست را پای کار آوردیم تا گذرنامه‌ها طبق وعده‌ای که دادیم در مراکز استان‌ها ۴۸ ساعته و در شهرهای دیگر تا نهایت ۷۲ ساعت به دست‌ متقاضیان رسانده شود.

وی افزود: تا کنون که چند روزی از مراسم اربعین گذشته نیز هیچ شکایتی در خصوص دیر رساندن گذرنامه توسط پست به دست ما نرسیده است. پرسنل شرکت ملی پست تمام توان خود را شبانه‌روز، دلی و عاشقانه کار را دنبال کردند. می‌توانم بگویم در این بخش موفقیت کاملی را به دست آوردیم و لبخند رضایت شهروندان و زائران برای ما بهترین دستمزد بود.

شریف‌زاده گفت: برای ارائه خدمت در آن‌طرف مرز کشورمان، طرح «پست‌یافته» را مانند سال‌ گذشته اجرا کردیم. سال گذشته این طرح تکلیف ما نبود و به عنوان پویش نذر خدمت در دستور کار قرار گرفت. «پست‌یافته» نرم‌افزاری ابداع شده در حوزه فنی بود و با ایجاد پایگاه‌هایی این طرح را به مرحله اجرا درآوردیم.

وی تاکید کرد: آن طرح که سال گذشته برای نخستین بار اجرا می‌شد، طبیعتا معایب و نقایصی داشت که در آن برهه ثبت شد تا اربعین امسال روی معضلاتی که داشت کار کردیم. برای اطمینان بیشتر در پیاده‌روی روز «غدیر خم» آن را به صورت پایلوت اجرا و تمرین کردیم تا با تسلط بیشتری کار را انجام بدهیم. امسال ۱۴پایگاه «پست‌یافته» در نجف تا کربلا برپا شد تا بتواند به زائران برای یافتن مدارک گمشده‌شان کمک کند.

شریف‌زاده خاطرنشان کرد: خدمت‌رسانی به زائران سیدالشهدا، شیرین‌ترین لحظات را برای ما رقم زد. هیچکدام از همکاران ما ریالی اضافه‌کار، حق ماموریت یا پاداش دریافت نکردند و حتی حضورشان در آن‌جا نیز با استفاده از مرخصی استحقاقی‌شان رقم خورد.

رئیس ستاد اربعین درباره مدارکی که در اربعین امسال یافت و تحویل شد، گفت: اکثر اقلامی که در این مدت زمان پیدا شد را تحویل زائران دادیم. علاوه بر پایگاه‌های عادی، در ۲ کنسولگری نجف و کربلا نیز پایگاه داشتیم و زمانی که افراد از پیدا کردن سند، مدرک و مرسوله گمشده خود نا امید می‌شدند به کنسولگری‌ها مراجعه و مدارک خود را دریافت می‌کردند.

وی افزود: اگر مدارک یافته شده، مربوط به زائران کشورهای دیگر بود نیز آن را به کنسولگری آن کشور می‌رساندیم تا تحویل‌شان شود. تعداد ۳۵ مرسوله شامل کوله و مدارک نیز باقی مانده بود که به کشور منتقل شد و در حداقل زمان به آدرس افراد ارسال می‌شود.

شریف‌زاده درباره اینکه ستاد اربعین شرکت ملی پست مانند سال گذشته فعال خواهد ماند، تاکید کرد: عدم تعطیلی این ستاد از سال گذشته تا کنون تدبیر مدیرعامل شرکت ملی پست انجام شد و اکنون نیز فعال است تا بتوانیم در طول سال بر خدماتی که می‌توانیم ارائه کنیم کار شود

وی در پایان گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در مراسم اربعین از یکی از پایگاه‌ها پست بازدید و از ارائه خدمات به زائران ابراز رضایت کرد.