تهران- ایرنا- ملی‌پوش دوومیدانی بانوان گفت: پس از آنکه نتوانستم رکوردم را در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند تکرار کنم، برخی ملی‌پوشان با من رفتار خوبی نداشتند و گفتند حتی نتوانستم رکوردم را تکرار کنم و سنم کم است و نباید اعزام شوم.

زهرا عرب‌رستمی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره اعزام نشدن به بازی‌های آسیایی، اظهار داشت: قبل از مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند، مسوولان فدراسیون به من گفتند که جزو نفرات ذخیره اعزامی‌ به هانگژو هستم. زمانی که به تایلند رفتم به دلیل آنکه فنس پرتاب چکش در این مسابقات بسیار بلند بود نتوانستم حتی رکورد خودم را تکرار کنم. اگر این امکانات و فنس در ایران بود می‌توانستم در آنجا رکوردشکنی کنم. رشته ما به گونه‌ای است که اگر مقدار کمی زاویه پرتاب، عوض شود پرتاب‌ها به فنس برخورد می‌کند.

وی افزود: پس از آنکه نتوانستم در قهرمانی آسیا رکورد خود را بزنم بسیاری از ملی‌پوشان دوومیدانی با من رفتار ناخوشایندی داشتند و گفتند حتی نتوانستم رکوردم را تکرار کنم و سنم کم است و نباید اعزام شوم و حق آنهاست تا به هانگژو بروند. ۲۰ سال سن دارم و چندین ماه است که وارد رده سنی بزرگسالان شدم. زمانی که رکورد نوجوانان ایران را در قهرمانی آسیا در هنگ‌کنگ شکستم (رکورد ۵۸ متر و ۷۸ سانتی متر با چکش سه کیلوگرمی)، گفتند که نخبه‌ام. در رده سنی جوانان و بزرگسالان این چکش ۴ کیلوگرمی می‌شود.

رکورددار پرتاب چکش عنوان کرد: رقیبی در ایران ندارم و این موضوع خیلی بد است. وقتی ورزشکاری رقیب داشته باشد، انگیزه‌اش بالا می‌رود. بعد از ۶ ماه که دوومیدانی را شروع کردم موفق شدم تا رکورد ملی رده نوجوانان را بزنم، اما حمایتی نشدم. همه تیم‌ها با بیشترین نفرات خود چه آنهایی که شانس مدال هستند و چه ورزشکارانی که شانس مدال نیستند عازم بازی‌ها می‌شوند؛ اما فدراسیون تنها هشت نفر را اعزام می‌کند که البته نفرات خوبی هستند و به طور قطع ۳ یا ۴ نفر مدال می‌گیرند.

وی ادامه داد: زمانی هم که از قهرمانی آسیا بازگشتم کمیته ملی المپیک به من گفت به دلیل مشکلی که در تایلند پیش آمد، فرصت اعزام از من گرفته شده است. من جزو مدال‌آوران نبودم؛ اما مقام‌های خوبی کسب کردم و رکوردهای قابل قبولی زدم و با همان شرایط جزو انتخابی‌های هانگژو بودم.

رکورددار پرتاب چکش عنوان کرد: الان باید خود را برای لیگ در مهر ماه آماده کنم و امیدوارم با کمک مربی خود که از رده نوجوانان تاکنون زحمات زیادی برایم کشید، بتوانم رکوردهایم را ارتقا دهم. به من می‌گویند سنم کم است و باید سنم بالاتر برود؛ اما دوست ندارم وقتی به ۲۶ سالگی رسیدم از من حمایت کنند. وقتی حمایت نباشد ورزشکار دلسرد می‌شود. امیدوارم با کمک فدراسیون و حمایت آنها رکوردشکنی کنم.

زهرا عرب رستمی رکورددار پرتاب چکش ایران در انتخابی تیم ملی برای اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو با ثبت رکورد ۵۸.۸۴ متر نتوانست به رکورد ورودی این بازی‌ها که ۶۵.۰۳ متر بود برسد. او در مسابقات قهرمانی آسیا تایلند نیز رکورد ۵۳.۴۱ متر را ثبت کرد و در رده یازدهم قاره کهن قرار گرفت. در واقع او ۶ متر پایین‌تر از بهترین رکوردی که در مسابقات جایزه بزرگ دوومیدانی زده بود، این رکورد را در آسیا ثبت کرد.

وی در رقابت‌های جایزه بزرگ دوومیدانی ۵۹ متر و ۴۳ سانتی متر پرتاب کرد. در مسابقات باشگاهی دوومیدانی نیز ۵۷.۷۱ متر رکورد باشگاهی این ماده را با ۵۷.۳۳ متر که در اختیار خودش بود ارتقا داد.