بوشهر-ایرنا- مسئول ایمنی و آتش نشانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مانور عملیاتی امداد و نجات و اطفا حریق جرثقیل LHM۳۲۰ در مجتمع بندری نگین بوشهر با موفقیت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایمان زیارتی زاده در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس پیش نویس مانور پس از تماس تلفنی از سوی مرکز کنترل مخابرات دریایی مبنی بر وقوع حریق در یک دستگاه جرثقیل، بلافاصله هماهنگی لازم انجام شد و تیم های عملیاتی به موقعیت اعزام شدند.

وی بیان کرد: در ابتدای عملیات مصدومین حادثه از محل حریق بیرون آورده شده و برای انتقال به مرکز درمانی تحویل اورژانس بندر شدند.

مسئول ایمنی و آتش نشانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در ادامه عملیات با همکاری مشترک بین تیم های آتش نشانی بندر و شرکت های سینا و هدایت کشتی خلیج فارس عملیات اطفا حریق انجام شد که فرمانده عملیات پس از اطمینان از خاموشی شعله و پاک سازی، پایان عملیات را اعلام کرد.

زیارتی زاده افزود: لیفتراک، تراکتور، ۲ دستگاه جرثقیل، مایعات و جامدات قابل اشتعال، تشتک و کپسول گاز یکبار مصرف از جلمه دستگاه‌ها و تجهیزات این مانور بود.

وی یادآور شد: هدف از برگزاری این مانور ارتقا سطح دانش و توان عملیاتی نیروها، ارزیابی عملکرد تاکتیکی تیم های عملیاتی، ارزیابی تجهیزات عملیاتی، امدادی، اطفائی و رفع آلودگی، ارزیابی تجهیزات بندری و شناورهای خدماتی و آتشخوار، ارزیابی اپراتور دستگاه در مواجهه با خطر، نحوه استفاده از خاموش کننده ها و نحوه خروج اضطراری بود.