ارومیه - ایرنا - فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حضور پرشور مردم در آیین ورود و تشییع پیکر مطهر شهدای تازه تفحص شده در مرز کیله سردشت گفت: پیام این حضور، شکست دشمن در ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی در این خطه از میهن اسلامی است.

سردار سیدمحمد باقرزاده روز چهارشنبه در حاشیه آیین تشییع پیکر مطهر ۲۳ شهید تازه تفحص شده در کیله سردشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیکرهای مطهر شهدایی که امروز از مرز کیله سردشت وارد میهن شدند، روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی در این منطقه به شهادت رسیده بودند.

وی اضافه کرد: بخش اعظمی از این شهیدان، از اعضای ستون معروف بانه - سردشت بودند که به فرماندهی شهید صیاد شیرازی در منطقه حضور داشتند.

وی اظهار کرد: این شهیدان شامل شهدای عملیات های نصر ۷ در سال ۶۲ در ارتفاعات دوپازا و تک پایانی دشمن در روزهای پایانی جنگ در سال ۶۷ و تعدادی از شهیدان در منطقه دارساوین و همچنین در داخل عراق در منطقه دربندی خان هستند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه این شهدا ترجمان حقیقی صلابت، استواری، ایمان و دلدادگی شهیدان به مکتب نورانی و مترقی اسلام هستند، گفت: امروز برادران شیعه و سنی در کنار هم به استقبال پیکر مطهر آنان آمده اند که این حضور پیام ویژه ای به دشمن دارد و آن این است که این صف جدا نمی شود.

سردار باقرزاده با بیان اینکه دشمن برای تفرقه شیعه و سنی همواره تلاش می کند، افزود: امروز با سرافرازی پرچم جمهوری اسلامی با حضور شیعیان و اهل سنت برافراشته است.

وی با ابراز خرسندی از بازگشایی مرز کیله سردشت به صورت قانونی اضافه کرد: با تحقق این امر، مردم می توانند دستاوردهایشان را صادر کنند و تبادلات مرزی برقرار است.

وی تاکید کرد: این همان چیزی است که دشمنان نمی خواستند و به برکت خون شهدا به نتیجه رسیده است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح درخصوص روند تفحص پیکر مطهر شهدای دوران دفاع مقدس اظهار کرد: تلاش های کمیته در همه مناطق عملیاتی ادامه دارد.