شهرکرد- ایرنا- ملی‌پوش رشته اسکیت گفت: با توجه به آمادگی بدنی و تمرینات مستمر و منظمی که در سالجاری داشتم، هم خودم و هم دیگر بچه‌های تیم ملی، شانس بالایی برای کسب مدال در رقابت‌های بازی هایی آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو داریم و برای کسب مدال به این بازی‌ها می‌رویم.

امیر بهزادی بروجنی روز چهارشنبه پیش از اعزام با رقابت‌های بازی‌های آسیایی هانگژو در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز چهارمحال و بختیاری افزود: از ابتدای امسال، تمرینات آماده‌سازی برای حضور در مسابقات آسیایی را به صورت مستمر دنبال کردم و با آمادگی کامل در این رویداد حضور پیدا می‌کنم.

وی جدی‌ترین رقبای خود را ورزشکارانی از کشورهای کره‌ جنوبی، تایوان و هند عنوان کرد و گفت: با توجه به رکوردهایی که در تمرین‌های آماده‌سازی از خود ثبت کردم، ۲ ثانیه بهتر از این رقبای رکورد زدم و این نشان می‌دهد تیم ملی اسکیت کشور با مدال‌های رنگانگ این رویداد قاره‌ای را پشت سر می‌گذارد.

کاپیتان ملی‌پوش تیم اسکیت با اشاره به برگزاری مسابقات تدارکاتی این تیم در کشور ایتالیا، تصریح کرد: هم خودم و هم دیگر بچه‌های تیم در آمادگی کامل قرار داریم و امید به مدال‌آوری تیم زیاد است.

بهزادی با اشاره به اینکه تیم اسکیت شانس کسب ۱۸ مدال را در این رقابت‌ها دارد، اظهار داشت: اسکیت رشته پرمدالی است به طوری که در بخش سرعت که رشته تخصصی خودم است شانس کسب مدال دارم و در دیگر رشته تخصصی این ورزش فرصت کسب ۲ مدال وجود دارد.

وی با بیان اینکه اسکیت از رشته‌های سخت ورزشی است، خاطرنشان کرد: در طول روز ۲ تا سه بار تمرین می‌کنم و علاوه‌بر اسکیت، تمرینات دوچرخه‌سواری و بدنسازی را در برنامه خود دارم.

بهزادی که از سال ۹۰ بطور مستمر عضو تیم ملی اسکیت کشور است و ۶۲ مدال ملی کسب کرده است، اکنون در کسوت کاپیتانی تیم ملی در رقابت‌های آسیایی هانگژو حضور دارد، حمایت‌های فدراسیون اسکیت، هیات اسکیت استان و مدیرکل ورزش و جوانان استان را در حمایت از ورزشکاران این رشته مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اگرچه ورزشکاران نیازمند حمایت‌های مالی و معنوی بیشتری هستند اما تلاش‌های انجام شده در سالجاری در حمایت از ورزشکاران تیم ملی اسکیت پررنگ‌تر از سال‌های گذشته است.

گفت و گوی چالشی و ورزشی خبرنگاران ایرنا با کاپیتان تیم ملی‌پوش اسکیت ایران در مباحث مختلف بزودی منتشر می‌شود.

به گزارش ایرنا، رضا یادگاری در رشته هندبال، بهنام یخچالی در رشته بسکتبال، امیر بهزادی در رشته اسکیت در مسابقات آسیایی، طیبه جعفری در رشته والیبال و زهرا آقایی در رشته پاراوزنه‌برداری به مسابقات پاراآسیایی هانگژو اعزام خواهند شد.