تهران- ایرنا- شی جین پینگ رئیس جمهور چین در دیدار با نیکولاس مادورو همتای ونزوئلایی خود که به چین سفر کرده، روابط دو کشور را راهبردی توصیف کرد.

به گزارش رو چهارشنبه ایرنا از شینهوا، روسای جمهوری چین و ونزوئلا از ارتقای روابط دو کشور و تبدیل این روابط به شراکت راهبردی در دیدار امروز در پکن خبر دادند.

ونزوئلا و چین در چارچوب سفر رسمی «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری این کشور آمریکای لاتین به پکن، یادداشت تفاهمی در زمینه «همکاری، توسعه و نوسازی مناطق ویژه اقتصادی» امضا کردند.

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در این دیدار خاطرنشان کرد که کشورش همواره به روابط خود را با ونزوئلا در سطح استراتژیک و با چشم اندازی درازمدت ادامه خواهد داد و از ونزوئلا برای تضمین حاکمیت و عزت ملی و ثبات اجتماعی حمایت و با دخالت‌های خارجی در این کشور مخالفت خواهد کرد.

سفر رئیس جمهور ونزوئلا همچنین با هدف تضمین سرمایه‌گذاری نفتی تازه از سوی پکن و بحث در مورد سرمایه‌گذاری مشترک احتمالی بین شرکت‌های نفتی ونزوئلا و چین انجام شده است.

مادورو آخرین بار در سال ۲۰۱۸ به پکن سفر کرده بود. سفر امروز وی به پکن، یازدهمین سفر مادورو در قامت رییس جمهور ونزوئلا به چین است.

رئیس جمهور چین نیز در سال ۲۰۱۴ به ونزوئلا سفر و از این کشور بازدید کرده بود.

سفر مادورو در حالی انجام می‌شود که رهبران اقتصادهای بزرگ جهان در روزهای گذشته با سفر به هند، در اجلاس گروه ۲۰ شرکت کرده بودند. شی جین پینگ در این نشست شرکت نکرد.