تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: هاشمی گزینه‌ای مناسب برای تصدی وزارت ورزش و جوانان است چرا که ورزش را می‌شناسد و اشراف کاملی به این حوزه دارد.

علیرضا پورسلمان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ابتدا باید از ریاست جمهوری بابت اعتماد دوباره به یک چهره ورزشی تشکر کرد. کیومرث هاشمی یک فرصت مغتنم برای ورزش به شمار می‌رود چراکه به دلیل حضور در لایه‌های ورزش و مدیریت در سطوح مختلف، اشراف و اطلاع کامل و جامعی به این مقوله دارد.

وی ادامه داد: نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که او شناخت خوبی در حوزه وزارت آموزش و پرورش که پایه ورزش و استعدادها هم هست، داشته و بدون شک این موارد می‌تواند در روند رو به رشد ورزش ایران موثر باشد. انتخاب چنین فردی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت ورزش موجب خوشحالی است و امیدواریم مجلس هم با رای قاطع و حمایت همه جانبه خوب، کیومرث هاشمی را در راهی که پیش رو دارد، همراهی کند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به زمان انتخاب هاشمی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: در شان ملت و کشور ایران نیست که کاروان اعزامی ما با سرپرست به بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام شود، او باید در مقام وزیر در این دوره از بازی‌ها حضور یابد چراکه بازتاب خاص خود را خواهد داشت و می‌تواند منشا اتفاقات خوبی برای ورزش ایران باشد. ضمن اینکه بعد از بازی‌های آسیایی باید خودمان را برای المپیک آماده کنیم و نباید فرصت را از دست داد.