کرمانشاه - ایرنا - آیین های عزاداری سالروز رحلت پیامبر صلح و دوستی، حضرت خاتم الانبیاء محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) روز پنجشنبه در شهرستان‌های شرق استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در روز بیست و هشتم صفر، آیین های خاص عزاداری پیامبر اکرم و امام حسن مجتبی (ع) در مساجد، حسینیه ها و تکایای شهرستان‌های کنگاور، صحنه، هرسین و سنقروکلیایی برگزار شد.

مردم ولایتمدار شرق کرمانشاه در روز بیست و هشتم صفر در مناطق شهری و روستایی اقدام به برپایی خیمه های عزا کردند و در بیشتر نقاط دسته‌های عزاداری سینه‌زنی و زنجیرزنی به راه افتاد.

در عزاداری بیست و هشتم صفر که به چهل و هشتم نیز معروف است، مجالس سخنرانی و سوگواری رحلت پیامبر اسلام و شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) با حضور خیل عزاداران در اماکن مذهبی و بقاع متبرک این شهرستان‌ها برپا شد.

در آیین عزاداری بیست و هشتم ماه صفر در شهرستان کنگاور دسته های سینه زنی از میدان سردار دلها تا امام زاده ابراهیم (ع) این شهر را به عزاداری پرداختند که در این آیین مسوولان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

همچنین شب گذشته مراسمی از سوی هیات منتظران موعود (عج) در مسجد فاطمیه(س) کنگاور با سخنرانی مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر شهرستان و مداحی کربلایی کریم عبدالملکی برگزار و ۲ شب دیگر نیز ادامه دارد.

در شهرستان صحنه نیز مردم عزادار، روحانیون، فرهنگیان، بازاریان، دانشگاهیان، اقشار مختلف مردم و مسئولان نیز با تجمع در میدان مولوی و مقابل حوزه علمیه تا مسجد امام (ره) این شهر را بصورت دسته‌های سینه زنی حرکت کردند و در ویژه برنامه ۲۸ صفر که با سخنرانی حجت‌اسلام محمدی‌پور و مداحی کربلایی مجتبی اکبری برگزار شد، شرکت کردند.

در شهرستان سنقروکلیایی هم مراسم عزاداری پایانی ماه صفر در حرم مطهر امامزاده احمد (ع) این شهر برگزار شد.

مراسم عزاداری رحلت حضرت رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان و با سخنرانی حجت الاسلام اکبری امام جمعه این شهرستان و مداحی کربلایی احسان جهانگیری و کربلایی هادی ظاهری برگزار شد.