سبزوار- ایرنا- همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اجتماع مردمی "لبیک یارسول الله" عصر پنجشنبه در شهرستان داورزن در غرب استان خراسان رضوی برگزار شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن به خبرنگار ایرنا گفت: در این اجتماع مردمی که در مکان امامزاده "سیدعلی اکبر" داورزن برگزار شد بیش از سه هزار عزادار هم‌نوا با نوحه‌خوانان و مرثیه سرایان به عزاداری پرداخته و در سوگ رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اشک ماتم ریختند.

حجت‌الاسلام حسین خانی افزود: همچنین از محل عواید موقوفات عزاداری ماه محرم و صفر و نیز کمک نیکوکاران سفره اطعام در جوار امامزاده سیدعلی اکبر (ع) برای عزاداران و زائران گسترده شده بود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان داورزن به عنوان دروازه غربی استان در مسیر اصلی زائران حرم منور رضوی قرار دارد، تصریح کرد: همزمان با ایام دهه آخر صفر سه موکب استقبال و خدمت‌رسانی به زائران رضوی در این شهرستان برپا شده است.

حجت الاسلام خانی افزود: امامزادگان سیدحسین و سید اسماعیل(ع) روستای "بهمن آباد"، میقات الرضای روستای "ریوند" و مسجد امام رضا(ع) در شهر داورزن با کمک هیات امنای بقاع و مساجد و نیکوکاران به زائران رضوی خدمات ارائه می کنند.

وی ادامه داد: در این مواکب علاوه بر اطعام زائران و توزیع بسته‌های فرهنگی و خدمات رفاهی، فضاهایی برای استراحت زائران فراهم شده است.

۸۲۴ موقوفه و هزار و ۸۰۰ رقبه در شهرستان داورزن وجود دارد.

مرکز این شهرستان ۲۱ هزار نفری در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.