شاهرود - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود گفت: هشت موکب در مسیر و سه موکب داخل شهر شاهرود به زائران امام رضا (ع) خدمات‌رسانی می‌کنند.

ابوطالب جلالی پنجشنبه شب در حاشیه بازدید از موکب‌های این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امکانات خوبی در این ۱۱ موکب به کمک خیران و مردم فراهم شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶ هزار پرس ناهار بین مسافران توزیع می‌شود، ادامه داد: همین مقدار صبحانه و تا بخشی‌ هم شام در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

فرماندار ویژه شاهرود با اشاره به اینکه یکی از اهداف برپایی این موکب‌ها توقف مسافران است، اظهار کرد: توقف مسافران با پذیرایی همراه است و مهمتر از آن خستگی و خواب‌آلودگی به جهت طولانی بودن مسیر برای مسافران و زائران رفع می‌شود.

جلالی ابراز امیدواری کرد؛ تمامی مسافران و زائران امام رضا (ع) سفری ایمن داشته باشند.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله اورژانس، هلال احمر، نیروهای انتظامی و پلیس راهور به همراه شهرداری‌ها در طول مسیر و داخل شهر به مسافران و زائران خدمات ارایه می‌دهند.

به گزارش ایرنا، استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه، جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد، بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری جاده تهران - مشهد از استان سمنان عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از ۱۵ میلیون نفر از جاده های استان سمنان، یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می‌رود.