به گزارش ایرنا ، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه پنجشنبه در جمع مردم شهر وحدتیه شهرستان دشتستان اظهار کرد: حیات و نشاط انسان جایی است که دلاش با اهل بیت پیوند بخورد.
وی با بیان اینکه اسلام در دو قالب کلمات و اعمال تجلی پیدا کرده است، افزود: اسلام برای هدایت و راهنمایی انسان ها در قالب کلمات به صورت قرآن ظهور پیدا کرده است.
نایب رییس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: بنابراین اسلامی که می خواهد راهنمای انسان باشد همچنین در قالب اعمال و رفتار نیز به صورت اسوه حسنه در سیمای زیبای پیامبر (ص) و اهل بیت تجلی پیدا نموده است.
وی عنوان کرد: برخی از فلاسفه معتقد هستند سعادت بشر در گرو قانون مترقی، بعضی دیگر سعادت را در گرو مجریان صالح می دانند؛ اما پیغمبر (ص) مسئله را سه ضلعی مطرح می کند.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: پیامبر اکرم (ص) معتقد است جامعهای که در آن قانون مترقی، مجریان صالح داشته باشد و همراهی مردم با قانون و مجریان صالح صورت بگیرد خروجی آن دست یابی به سعادت می شود.
حسینی بوشهری اضافه کرد: اگر در جامعهای قانون مترقی و مجری صالح وجود داشته باشد اما مردم به سراغ آن نروند، خروجی آن 25 سال خانه نشینی امام علی (ع) می شود.
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: هنگامی که دشمن فضا را احاطه می کند و مجریان صالح صحنه را خالی کنند، چون مردم و جامعه ای که باید تمسک به کتاب قرآن و تمسک به عطرت بجوید، صحنه را به نفع دشمن خالی و فضا در اختیار دشمن قرار می گیرد.
نایب رییس مجلس خبرگان رهبری افزود: وظیفه همه ما این است که هم قانون مترقی را که اسلام برای ما آورده است یعنی قرآن و هم مجریان صالح که پیامبر (ص)،امامان (ع) و پیشوایان ما هستند و در عصر غیبت نیز ولی فقیه زمان که در عصر ما در چهره امامین انقلاب اسلامی تجلی پیدا کرده است مد نظر قرار بدهیم و همراهی کنیم.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: امام حسن مجتبی (ع) یکی از جلوههای زیبای عطرت است؛ این حضرت اگر مجال پیدا می کرد فضای جامعه آن روز طوری نمی شد که دیگران حاکم شوند.
وی با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی (ع) بر دلها حکومت می کرد، گفت: برای شناخت یک فرد و شخصیت اش باید به نوع ارتباط اش نگاه کرد؛ به عبارتی نوع ارتباط با خدا، چه رابطه ای با محیط پیرامونی دارد و نوع ارتباط و ایستادگی اش در برابر دشمن چگونه است.
حسینی بوشهری عنوان کرد: امام حسن مجتبی (ع) هنگامی که وضو می گرفت بدن اش می لرزید و هنگام وضو با خدا صحبت می کرد.
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: آن حضرت تا به یاد مرگ و قبر می افتاد اشک می ریخت، تا به یاد عبور از صراط و یاد خدا می افتاد اشک می ریخت.
حسینی بوشهری تصریح کرد: مومنان باید تقوا پیشه کند و در مسیر ائمه قدم بر دارند. اما انسانها چند دسته اند؛ دسته ای ارتباط شان با مردم خوب است اما با خدا خوب نیست.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: دستهای از انسانها به ظاهر ارتباط شان با خدا خوب هست اما با مردم نیستند، زیبا آن است انسان هم با خدا و هم مردم باشد که این موارد جلوههایی از زندگی امام حسن مجتبی (ع) می باشد.
نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جلوههای با مردم بودن در زندگی امام حسن مجتبی (ع) موج می زند، گفت: آنچه اسلام را به موفقیت رساند و پیغمبر توانست در سایه آن و با قرآن به سر چشمه زلال هدایت برساند، حسن خلق زیبای رسول اکرم (ص) بود.
وی تصریح کرد: بدترین واژگان به امام حسن مجتبی (ع) بکار رفت اما آن حضرت نسبت به این بی احترامیها سکوت می کرد. حقا که خدا می داند رسالت و امامت را به چه کسی بسپارد.
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: اگر کسی هدیه ای به کسی داد شما تحفه ای بهتر از آن بدهید؛ این ها گوشه ای رابطه امام حسن مجتبی (ع) با مردم است.