جیرفت- ایرنا- امام جمعه جیرفت گفت: دشمن به دنبال بحران سازی برای کشور است و در این راه بر اختلافات قومی، مذهبی و موضوع زنان تمرکز کرده است. 

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام میثم تارم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: اختلافات قومیتی یکی از راه‌ها است که در دستور کار دشمن قرار گرفته است تا کشور را به هفت منطقه ضعیف و آسیب پذیر تبدیل کند اما با توجه مردم و مسئولان و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی این خواب هیچ وقت تعبیر نخواهد شد.
وی افزود: اختلافات مذهبی هم موضوع دیگری است که می‌خواهند آن را به بحران تبدیل کنند که با هوشیاری عالمان اهل تشیع و تسنن راه به جایی نخواهد برد.
وی ادامه داد: مسئاله زنان و حقوق زنان موضوع دیگر دستاویز دشمن است که آن هم با آگاهی زنان بی نتیجه خواهد ماند.
امام جمعه جیرفت تاکید کرد: آمریکا در حال افول در دنیا و قدرت در حال جابه‌جایی است و دیگر نمی‌تواند مثل قبل عمل کند.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات گسترده علیه نگاه اسلامی به زنان وجود دارد یادآور شد: زنان مسلمان ایرانی این فرضیه را باطل کردند که با دینداری و حجاب نمی توان به موفقیت و پیشرفت‌های علمی و مدیریتی دست پیدا کرد.

حجت‌الاسلام تارم با بیان اینکه پدیده زن کشی در اروپا فراگیرترین نقض حقوق بشر در این قاره است اضافه کرد: بر اساس آمار رسمی خودشان ۱۱۸ زن در سال گذشته میلادی در فرانسه توسط مردان به قتل رسیده‌اند که از این تعداد ۳۷ زن پیش از مرگ مورد خشونت و آزار و اذیت قرار گرفته اند.
وی با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی زن از یک قداست ویژه برخوردار است گفت: دشمنان با یک ادعای پوچ مرگ یک دختر را تبدیل به کشته سازی کردند و خسارتها به بار آوردند بنابراین باید هوشیار بود و فریب فتنه های دشمنان را نخورد.

امام جمعه جیرفت با اشاره به دیدار اهالی سیستان و بلوچستان با رهبر معظم انقلاب بیان کرد: این منطقه دچار محرومیت هایی بوده اما دولت انقلابی و مردمی طرح جامعی برای آن دارد که امیدواریم در آینده شاهد تحولات باشیم.
وی افزود: یکی از این تحولات خوب مسیر راه‌آهن چابهار به شمال کشور است که خبر این طرح بزرگ آنطور که باید دیده نشده است.