مشهد-ایرنا- معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بزرگترین ایستگاه خدمت رسانی به زائران پیاده در مسیر مشهد به نیشابور متعلق به خادمان کفشدار حرم مطهر رضوی است.

بخشعلی بیاتی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت بر ایستگاه های خدمت رسانی به زائران پیاده در مسیرهای منتهی به مشهد افزود: ایستگاه صلواتی حضرت جوادالائمه (ع) بزرگترین ایستگاه در مسیر جاده مشهد به نیشابور است که به زائران خدمت رسانی می‌کند و خادمانی که در این موکب خدمت رسانی می‌کنند، کفشداران و نمایندگان آستان قدس رضوی هستند.

وی با اشاره به بازدید مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به عنوان رییس کمیته نظارت و بازرسی و تنظیم بازار قرارگاه خدمات سفر از واحدهای صنفی و خدماتی در محور ارتباطی جاده نیشابور ادامه داد: این بازدید به منظور نظارت بر تامین و توزیع کالا در این واحدهای صنفی با همراهی مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان انجام شد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به نشست با خادمان کفشدار بارگاه منور رضوی و مجتمع فرهنگی «میقات الرضا (ع)» با حضور حجت الاسلام پژمانفر رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: این مجمتع فرهنگی از سال ۱۳۸۴ و با هدف خدمت به زائران امام رضا (ع) به ویژه زائران پیاده رضوی راه اندازی شده است.

بیاتی بیان کرد: خدمات بهداشتی، درمانی، فرهنگی، اجتماعی، پاسخ به پرسشهای شرعی، اسکان شبانه، پذیرایی سه وعده غذای گرم، پذیرایی میان وعده و سایر خدمات مورد نیاز زائران پیاده امام رضا (ع) از جمله خدمات ارائه شده در ایستگاه میقات الرضا است.

بیش از ۳۲۰ ایستگاه صلواتی خدمت رسان در ۶ مسیر منتهی به شهر مشهد در حال خدمت رسانی به زائران پیاده هستند.