مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد همراه با گرد و غبار پدیده جوی غالب این استان تا اواسط هفته جاری با توجه به تحلیل نقشه‌ها و مدلهای هواشناسی است.

محمد غیوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر طبق این پیش‌بینی ها وزش باد در نواحی بادخیز غربی، جنوب و به ویژه جنوب شرقی استان خراسان رضوی و همچنین دامنه های جنوبی بینالود به نسبت شدید، همراه با گرد و خاک، کاهش میدان دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: انتظار می رود از روز سه‌شنبه بر شدّت وزش باد افزوده شود و از اواخر این روز احتمال خیزش گرد و خاک در نواحی شمالی و شرقی و انتقال ذرات غبار به نواحی مرکزی، دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه در این مدت تغییرات دمایی قابل ملاحظه نخواهد بود، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۵ تا ۲۸ درجه سلسیوس در نوسان بوده است.

به گفته وی، برای امروز بیشینه دمای هوای مشهد ۲۷ درجه و کمینه هوای این شهر ۱۵ درجه سلسیوس پیش بینی شده است.

غیوری افزود: فریمان با کمینه دمای هوای ۹ درجه سلسیوس و بردسکن با بیشینه دمای هوای ۳۵ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی این مدت بوده‌اند. همچنین بیشترین سرعت وزش باد نیز از شهرستان تایباد با سرعت ۶۱ کیلومتر در ساعت به ثبت رسید.